۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۴۲۶۵۰۸
به همت مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی؛

دوره سطح سه حکمت اسلامی برگزار می شود

مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی از میان طلاب واجد شرایط در دوره سطح سه حکمت اسلامی دانش پژوه می پذیرد.
اطلاعیه پذیرش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوره سطح سه حکمت اسلامی به همت مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می شود.

 

برخی از اهداف و راهبردهای دوره سطح سه حکمت اسلامی، احراز تراث حکمت اسلامی با دقت و عمق نگاه های حوزوی اصیل همراه با نگاه های درجه دوم غنی؛ هدایت تحصیلی و ایجاد تمرکز فعالیت برای طلاب و روحانیون علاقه مند به حکمت اسلامی به شمار می رود.

 

ارائه و اشراب رویکردهایی چون رویکردهای اجتماعی و فرهنگی و کاربردی به منظور ایجاد دغدغه امتدادبخشی تراث و ناظر ساختن متعلمان حکمت اسلامی به حوزه نیازها و مسؤلیت و پاسخ گویی اجتماعی، تقویت رویکرد پژوهشی به منظور تقویت توان مندی های پژوهشی و تحقیقاتی متعلمان حکمت اسلامی، استحصال پایان نامه هایی همگرا و هم سو به عنوان ثمره اولیه دوره از دیگر اهداف برگزاری این دوره است.

 

تقویت توان مندی های متعلمان حکمت جهت آمادگی برای تدریس متون پایه حکمت اسلامی و گسترش حکمت آموزی در محیط حوزه های علمیه ، اهتمام به تهذیب اخلاقی تحت هدایت های اساتید اخلاق از جمله استاد تحریری و اهتمام به اندیشه های امام خمینی و مقام معظم رهبری دیگر اهداف این دوره است.

 

از مزایای تحصیل در دوره سطح سه حکمت اسلامی می توان به استفاده از اساتید مبرز و متون اصلی حکمت اسلامی، ایجاد انضباط تحصیلی و سرعت در آموزش بخش قابل توجهی از رشته حکمت اسلامی، توجه به تقویت توان پژوهشی مخاطبان، مشاوره تحصیلی با اساتید مبرز، پرداخت شهریه در مقطع دوم دوره و حمایت و هدایت پایان ­نامه دوره اشاره کرد.

 

واحدهای درسی در هر سال تحصیلی، در قالب دو نیمسال(روزی دو ساعت درسی به شکل کاملا حوزوی) با رعایت عدم تداخل با برنامه متداول فقه و اصول ارائه می شود.

 

دوره اصلی به شکل چهارساله است که با نگارش پایان نامه به اتمام خواهد رسید؛ در این دوره دروس در دو بخش اصلی و تطبیقی ارائه می شود که دروس اصلی شامل ارائه متون اصلی حکمت(اعم از مشاء، اشراق، حکمت صدرایی، متون مقدماتی عرفان نظری و عملی، زبان تخصصی) و دروس تطبیقی شامل حیطه هایی چون آشنایی با معرفت شناسی، فلسفه های مضاف و فلسفه غرب(به شکل انتقادی) خواهد بود.

 

پذیرش در این مقطع تمهیدی از طلابی صورت می گیرد که درس بدایه الحکمه را بطور کامل گذرانده اند؛ اعم از اینکه نهایه الحکمه را نخوانده باشند یا بخش هایی را خوانده باشند و یا همه را پشت سر گذاشته باشند؛ دوره مقدماتی و تمهیدی یک ساله است.

 

گزینش ورود به بخش اصلی دوره از میان افرادی که دوره تمهیدی را با موفقیت به اتمام برسانند و متعهد به اجرای کامل برنامه­های دوره و عدم اشتغال به تحصیل در سایر مراکز تخصصی حوزوی و دانشگاهی باشند.

 

ساعت های درسی روزانه، دو ساعت به ظهر برگزار می شود و در طول هفته، دو جلسه فوق العاده تشکیل می شود که شرکت در همه این ساعات الزامی است؛ آزمون از همه دروس بصورت مستمر و تحت برنامه برگزار می شود؛ تقریر نویسی از برخی دروس و ارائه تحقیق به صورت نیمسال، از مطالبات دوره به شمار می آید.

 

علاقه مندان می توانند برای پیش ثبت نام، نام و نام خانوادگی خود را به همراه پایه تحصیلی به شماره سامانه 30001342000024 پیامک کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32944716-025 تماس بگیرند.

 

مدیریت آموزش این مؤسسه در قم، بلوار جمهوری، میدان سپاه، خیابان شهید اخلاقی، پلاک 12، ساختمان فتوت، طبقه اول، واقع شده است./822/ت303/ی

ارسال نظرات