۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۲۷۳۲۹

همکاری ایران با بنیاد بین‌المللی قرآن پاکستان

مسؤول خانه فرهنگ ایران در کراچی از همکاری این مرکز با بنیاد بین‌المللی قرآن پاکستان خبر داد و گفت: در نتیجه این همکاری اکنون ۳۰ بانوی پاکستانی به عنوان استاد قرآن مشغول فعالیت هستند.
همکاری ایران با بنیاد بین‌المللی قرآن پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدرضا باقری، مسؤول خانه فرهنگ ایران در کراچی گفت: بنیاد بین‌المللی قرآن پاکستان از تشکل‌های شیعی این کشور است که در کراچی، مرکز ایالت سند مستقر است.

 
وی با بیان اینکه این بنیاد ارتباط و تعامل خوبی با برادران اهل سنت دارد، افزود: بنیاد قرآن پاکستان سال گذشته با همکاری ایران طرح آموزش قرائت قرآن را برای معلمان و مربیان قرآنی بنیاد اجرا کرد.

 
باقری تصریح کرد: حجت‌الاسلام قاسمی، از اساتید برجسته قرآن اعزامی از ایران به عنوان مربی در این طرح حضور یافت و قرائت و تجوید قرآن را به بانوان شرکت‌کننده آموزش داد.

 
مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی بیان کرد: این طرح ۲ ماه ادامه داشت و در نتیجه آن ۳۰ نفر از بانوان آموزش دیدند که اکنون به عنوان اساتید قرآن در بخش‌های مختلف کراچی و ایالت سند به تدریس روخوانی و قرائت قرآن مشغول هستند.

 
وی گفت: قرار است این بانوان قرآنی با هماهنگی حجت‌الاسلام قاسمی عازم شهر مقدس قم شده و در دوره تکمیلی آموزش قرآن حضور یابند.

 
محمدرضا باقری یادآور شد: بنیاد بین‌المللی قرآن پاکستان علاوه بر کلاس‌های آموزشی قرآن فعالیت‌های مختلفی همچون برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی انجام می‌دهد.

 
باقری در پایان با اشاره به دیدار اخیر خود با مسؤولان بنیاد بین‌المللی قرآن پاکستان تصریح کرد: سيد‌علی جوهر جعفری و خاور رضا، از مسؤولان بنیاد در این دیدار حضور یافتند و از همکاری خانه فرهنگ ایران برای حضور قاریان و اساتید ایرانی در دوره‌های آموزشی قرآنی قدردانی کردند.

 

بنابر اعلام سایت خانه فرهنگی ایران در کراچی خاور رضا در دیدار با باقری کلاس‌های حجت‌الاسلام قاسمی برای معلمان و مربیان قرآنی پاکستان را بسیار مفید و ثمربخش خواند و تأکید کرد: بنیاد قرآن پاکستان با استفاده از حضور وی در شهر کراچی توانست تعدادی از مربیان با استعداد خود را آموزش دهد.
 

وی همچنین اظهار کرد: در نتیجه همکاری نمایندگی فرهنگی ایران در حال حاضر ۶۰۰ نفر از بانوان دانشجو در سراسر کراچی تحت پوشش بنیاد قرآن در حال استفاده از کلاس‌های آموزشی قرآنی هستند./988/ب102/د

ارسال نظرات