۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۲۷۶۴۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

جامعه مهدوی در برابر بحران های غرب مصون باقی خواهد ماند

استاد حوزه علمیه مازندران، اهميت‌ فرهنگ‌ مهدويت‌ را در هويت‌ بخشي‌ به‌ افراد جامعه موثر‌ دانست و گفت: جامعه‌اي‌ كه‌ به‌ آينده‌ اعتقاد دارد و بر آن‌ باور است‌ كه‌ عصري‌ دگر فرا خواهد رسيد كه‌ متفاوت‌ از وضع‌ موجود است.
مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری بعد از ظهر امروز در نشست ستاد مهدویت استان گفت: سرمايه‌گذاري در زمينه ترويج فرهنگ مهدويت امري ضروري و واجب است و همه بايد براي ‏شناسايي فرهنگ انتظار در جامعه تلاش كنيم.

 

وی با بیان این که طرح درست و گسترش فرهنگ نوراني مهدويت سبب رشد و بالندگي هر‌چه بيشتر جامعه خواهد شد، افزود: پيام مهدويت روح و جان بشريت را زنده مي كند و جامعه دینی را در برابر هر گونه بحرانی مصون نگاه می دارد.

 

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که باید فرهنگ مهدويت را بايد به صورت هوشمندانه و با عمق بيان براي افراد به خصوص جوانان تبیین کنیم، ادامه داد: مسايل مربوط به مهدويت و انتظار بايد با منطق و استدلال بيان شود تا از اثرگذاری مناسبی در جامعه برخوردار باشد.

 

وی، اعتقاد به منجي را يكي از وجوه مشترك همه اديان و مذاهب آسماني دانست و افزود: بزرگترين مزيت از مفهوم منجي، ارتباط و پيوستگي مقدسي است كه حضرت مهدي (عج) با اديان بزرگ آسماني دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين كه در نگاه مؤمنان و عرفا زمين نبايد هيچ‌گاه از ولي خالي بماند، گفت: روايات متعددي نيز با اين مضمون از ائمه اطهار(ع) نقل شده كه عقل هم ضرورت حيات و وجود رهبر و پيشواي جامعه را در هر زمان و هر مكان تأكيد ‌دارد.

 

حجت الاسلام صادقی با بيان اين که اصل ضرورت حيات امام به دو طريق عقل و نقل اثبات مي شود، اظهار داشت: اما بزرگترين مزيت اين تلقي از مفهوم منجي، ارتباط و پيوستگي مقدسي است كه حضرت مهدي‌(عج) با اديان بزرگ آسماني دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در نگاه شيعه زمين هيچ‌گاه از امام و حجت بالغه خالي نيست، گفت: زيرا منجي همان امام زنده حاضر است كه به مصلحتي از انظار پنهان مانده است‌.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری، حيات شيعه را وابسته به تفکر مهدويت دانست و افزود: ادامه حيات شيعه منوط به تلاش جهت زمينه سازي براي تحقق آن وعده الهي است.

 

حجت الاسلام صادقی اهميت‌ فرهنگ‌ مهدويت‌ را در هويت‌ بخشي‌ به‌ افراد جامعه موثر‌ دانست و افزود: جامعه‌اي‌ كه‌ به‌ آينده‌ اعتقاد دارد و بر آن‌ باور است‌ كه‌ عصري‌ دگر فرا خواهد رسيد كه‌ متفاوت‌ از وضع‌ موجود است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت کاربردي کردن فرهنگ مهدويت در جامعه تاکيد کرد و افزود: براي‌ كاربردي‌ كردن‌ فرهنگ‌ مهدويت‌ بايد در عرصه‌هاي‌ مختلف‌ فرهنگ‌ عمومي‌ و جامعه‌ علمي‌ تلاش شود که نخستين‌ كار نيز در اين‌ زمينه‌ ترويج‌ صحيح‌ فرهنگ‌ مهدوي‌ در ميان‌ نسل‌ جوان‌ است.

 

وي با بیان این که جامعه مهدوی باید نشانه‌اي از انتظار فرج داشته باشد، ادامه داد: باید با استفاده از امکانات روز به صورت مداوم به فرهنگ سازي در باب مهدويت مشغول باشيم، به گونه‌اي كه انتظار براي مردم امري مأنوس شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رسانه های غربی ظهور امام زمان(عج) را همراه با قتل و کشتار نشان مي‌دهند، ادامه داد: دستگاه های فرهنگی و دینی باید حقایق عمیق انتظار را برای عموم جامعه به ویژه نسل جوان به خوبی تبیین کنند.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که پرداختن به بحث مهدويت، مردم را براي رسيدن به کمالات و اهداف عاليه اي که اسلام براي عدالت اجتماعي ترسيم کرده است اميدوار مي کند، گفت: همچنين بايد مراقب باشيم که با خدشه وارد کردن به حوزه مهدويت، اصل امامت و انتظار و مهدويت مخدوش نشود.

 

وی در ادامه سخنان خود به نقش مبلغان دینی در تبیین فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: مبلغان دینی باید با رصد کامل تحولات فرهنگی در جهت حفظ هويت اسلامي، ديني، معارفي و اعتقادي مهدويت گام بردارند./950/202/ب3

ارسال نظرات