۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۲۸۰۷۱
استاد حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان:

اندیشه جدایی دین از سیاست جامعه را دچار انحراف می‌کند

استاد حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان گفت: دشمنان اسلام همیشه سعی داشتند اندیشه «جدایی دین از سیاست» را در جامعه دینی گسترش دهند، در حالی‌که چنین تفکراتی جامعه را دچار فسادهای سیاسی و انحرافات بزرگ می‌کند.
جدایی دین از سیاست

حجت‌الاسلام عبدالله بامری، مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: حضرت آقا در دیدار با علما و طلاب حوزه‌های علمیه سه وظیفه عمده را بر دوش حوزه گذاشتند که عبارتند از هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی و بصیرت افزایی و همچنین حضور در عرصه‌های اجتماعی.

 

وی اظهار کرد: جامعه‌ای که رو به رشد است، نیاز دارد تا تخصص‌های مورد نیاز در آن جامعه شکل بگیرد، اما اگر همه این تخصص‌ها به‌وجود آید در حالی که معنویت و خداشناسی در آن نباشد، چنین جامعه‌ای دچار خسران خواهد شد.

 

مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان افزود: روحانیت وظیفه دارد تا اندیشه‌های ناب اسلامی را در جامعه ترویج دهند؛ افکار را به سمت خدامحوری و خدمت به خلق هدایت کنند و بصیرت سیاسی جامعه را ارتقا دهند.

 

وی ادامه داد: از دیرباز دشمنان اسلام به دنبال این بودند که روحانیت را از سیاست جدا کنند؛ می‌گفتند مسجد مکانی برای عبادت و ارتباط با خداست، روحانی نباید به سیاست فکر کند، فقط باید در عبادات محدود شود.

 

حجت‌الاسلام بامری بیان کرد: امام خمینی(ره) از جمله عالمان روشنفکری بودند که به‌شدت با اندیشه جدایی دین از سیاست مخالف بوده و آن را توطئه‌ای از سوی دشمنان اسلام می‌دانستند؛ امروز نیز مقام معظم رهبری روی این مسأله تأکید فراوانی دارند.

 

وی افزود: در طول تاریخ، هرجا که عالمان سکوت کردند و پای خود را از معرکه سیاست بیرون کشیدند، آن جامعه به فساد کشیده شد و حاکمان ظالم بر مردم مسلط شدند؛ وظیفه یک عالم دینی است که نسبت به اوضاع بیدار و مسؤول باشد.

 

مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان در پایان عنوان کرد: اگر علما در جامعه روشنگری نکنند، اگر مردم با دشمن و ترفندهای دشمن آشنا نشوند، چنین جامعه‌ای محکوم به شکست خواهد بود./302/831/ب1

ارسال نظرات