۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۲۸۲۳۱
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان:

آثار انتظار باید در زندگی افراد هویدا شود/ مبلغان با زبان روز به تبلیغ معارف دینی بپردازند

حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: مبلغ موفق کسی است که خود را به پاسخ‌های عمیق دینی مسلح کرده باشد، موقعیت امروز و زمان ویژه‌ای که در آن قرار داریم را به خوبی بشناسد و بتواند آموزه‌ها و مبانی دینی را به زبان نسل امروز تبلیغ و تشریح کند.
حجت الاسلام باطنی

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه در بطن آموزه‌های دینی ما نگاه به آینده و امید به آینده نهادینه شده است، گفت: همواره باید فردای بهتری را که عاری از ظلم و ستم و تعدی افراد به یکدیگر است را انتظار بکشیم و منتظر چنین روزی باشیم.

 

وی ادامه داد: انتظار ما باید فعالانه و تأثیرگذار باشد، انتظاری که در رفتار و اعمال افراد و زندگی روزمره آنها آثارش هویدا باشد، عده‌ای منتظر قائم قائد هستند و برای خودشان هیچ مسؤولیتی قائل نیستند در حالی که انتظاری که باعث بهبود وضعیت افراد و جامعه و اصلاح رفتارهای اجتماعی شود هدف از فلسفه انتظار است.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: منتظر واقعی کسی است که خودش و خانواده‌اش و محیط پیرامون خود را برای آمدن موعودی که در انتظارش است مهیا کند و در راستای فراهم آوردن شرایط ظهور درحال فعالیت و جنب و جوش باشد، باید در زندگی و مسؤولیت دینی خود همواره در این حالت باشیم تا به صورت حقیقی منتظر موعود باشیم.

 

حجت الاسلام باطنی با اشاره به لزوم فعالیت جدی حوزویان در زمینه تبیین معارف دینی و به ویژه مهدویت، تصریح کرد: به عنوان یک وظیفه اصلی و محوری حوزویان وظیفه دارند مبانی دینی را به درستی و با دقت با متد روز تبلیغ کنند، اگر بخواهیم به این وظیفه مهم عمل کنیم باید نیازهای جامعه را بشناسیم.

 

حوزویان با آموزه‌های مهدوی پاسخگوی نیاز جامعه باشند

وی استخراج نیازهای فکری و عقیدتی نسل جوان را امری لازم ارزیابی کرد و افزود: با مبانی دینی و آموزه‌های مهدوی باید پاسخگوی نیازهای جامعه و نسل امروز باشیم، مبلغ موفق کسی است که خود را به پاسخ‌های عمیق دینی مسلح کرده باشد و موقعیت امروز و زمان ویژه‌ای که در آن قرار داریم را به خوبی بشناسد و بتواند آموزه‌ها و مبانی دینی را به زبان نسل امروز تبلیغ و تشریح کند.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان مهدویت و انتظار را از آموزه‌های فطری بشریت دانست و اظهار کرد: اگر ادیان الهی و حتی برخی مکاتب بشری را بررسی کنیم می‌بینیم به گونه ای همه وعده به آینده سرشار از صمیمیت و صلح را نوید داده‌اند ولی اینکه چه کسی این آینده را ورق خواهند زد محل اختلاف است.

 

فرهنگ انتظار یک امر فراگیر و جهانی است

حجت الاسلام والمسلمین باطنی عنوان کرد: وقتی آموزه‌های ادیان مختلف را کنار هم قرار دهیم مشخص می‌شود که فرهنگ انتظار و منتظر بودن یک امر فراگیر و جهانی است که به شکل اتم و اکمل آن در فرهنگ اسلامی و موضوع مهدویت پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه انتظار قائم قاعد مورد نظر شیعه نیست، تصریح کرد: انتظار قائم موجود و قیام او مورد نظر شیعه است، امامی که به دنیا آمده است و الأن عهده‌دار امامت امت است ولی در پس پرده غیبت است و شاهد و ناظر بر رفتار ما است و واسطه فیض الهی با ما است، این چنین قائمی مد نظر شیعه است./302/1304/ب1

ارسال نظرات