۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۲۸۲۸۶
کارشناس معارف صدا و سيما:

نشانه هاي ظهور نبايد ما را از آماده شدن براي اصل ظهور غافل کند

کارشناس معارف صدا و سيما گفت: بحث نشانه هاي ظهور يك بحث فرعي است بايد مراقب باشيد به قدري در پيچ و خم هاي اين بحث گم نشويد كه اصل بحث، يعني از آماده شدن براي ظهور غفلت كرد.
حجت الاسام سيد محمد عابدين زاده حجت الاسلام سيد محمدعابدين زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد محمد عابدين زاده بعد از ظهر امروز در جشن بزرگ منتظران ظهور، يادواره شهداي نهضت جهاني انتظار در مركز هيأت فرهنگي مذهبي مهتدون كاشان با اظهار تأسف از اينكه امروز در جامعه ما نگاه تشكيلاتي به فعاليت ها نيست، گفت: سلسله مراتب تشكيلات را بايد در جامعه اسلامي تبيين كنيم.

 

وي با اشاره به اينكه اگر سخنراني وارد شهرستان مي شود ابتدا بايد محضر نماينده ولي فقيه در شهرستان عرض ادب كند، ابراز کرد: به اين نوع نگاه، نگاه تشكيلاتي گفته مي شود و در قرآن نيزبه آن اشاره شده است.

 

حجت الاسلام عابدين زاده در ادامه با اشاره به اينكه منتظر واقعي امام زمان(عج) در عمل نيز بايد نشان دهد كه منتظراست، گفت: يك عده به دروغ يا صاحب الزمان مي گويند و اصلا حقيقت را نمي گويد چرا كه آنچه را براي امام زماني شدن و حمايت از امام زمان لازم است را انجام نمي دهد.

 

وي با بيان اينكه، براي برخي از معتقدين به مهدوديت موضوع مهدوديت فقط يك بحث تئوريك و مذهبي است و اصلا عملي نيست يادآور شد: براي برخي ها امام زمان تنها يك موضوع تئوريك، علمي، قشنگ و جذاب است.

 

کارشناس معارف صدا و سيما، مشغول شدن به چون و چرا و بحث هاي حاشيه يا فرعي كه صرفا جنبه علمي دارد و توان عملياتي شدن را ندارد بعنوان يكي از آسيب هاي مهدوديت دانست.

 

وي با مطرح كردن اين سؤوال كه تا چه ميزان برخي از نشانه هاي ظهور ذهن ها را به خود مشغول مي كند و چه ميزان مردم به دنبال اين نشانه ها هستند، گفت: اين يك بحث فرعي است كه مي تواند انحرافي باشد چرا كه برخي بحث ها از ابتدا انحرافي است اما برخي اوقات بك بحث صحيح مي تواند تبديل به يك بحث انحرافي شود.

 

حجت الاسلام عابدين زاده، در ادامه به چگونگي انحراف شدن از بحث اصلي اشاره كرد و اظهار داشت: وقتي يك بحث فرعي به قدري بزرگ مي شود كه از بحث اصلي نيز بزرگتر مي شود و تبديل به بحث انحرافي مي شود.

 

وي از مسؤوليت افراد نسبت امام زمان(عج) به عنوان بحث اصلي نام برد و افزود: شناخت امام زمان و انجام مسؤوليت نسبت به امام زمان به عنوان بحث اصلي است و مابقي مباحث فرعي است.

 

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در دانشكده فني دانشگاه تهران، بیان کرد: ديدن امام زمان فرع است اما نه اينكه به دنبال ديدن امام زمان نباشيم چرا كه ديدن امام زمان را در دعاها داريم، اما بايد مراقب باشيم بحث فرعي جاي بحث اصلي را نگيرد.

 

جلب رضايت امام زمان(عج) بحث اصلي انتظار است

کارشناس معارف صدا و سيما، از جلب رضايت امام زمان(عج) به عنوان بحث اصلي انتظار نام برد و يادآور شد: اويس قرني به دليل اينكه مادر پيرش را تنها نگذارد از ديدار پيامبر اكرم(ص) محروم شد، اما پيامبر مدال افتخار به سينه او زد، از اين رو بحث نشانه هاي ظهور يك بحث فرعي است بايد مراقب باشيد به قدري در پيچ و خم هاي اين بحث گم نشويد كه اصل بحث، يعني از آماده شدن براي ظهور غفلت كنيم.

 

حجت الاسلام عابدين زاده يادآور شد: نشانه ظهور مسأله فردي است و نبايد خود را مشغول آن كرد و آن را به اندازه اي بزرگ كرد كه اصل مسأله آمادگي براي ظهور مورد غفلت قرار بگيرد.

 

وي با اشاره به اينكه اسلام اشاعه فحشا را حرامي بدتر از فحشا مي دانند، افزود: شخصي در مسائلي سياسي اشتباهي را مرتكب مي شود اما گاهي آنقدر به اين اشتباه پرداخته مي شود وآن را بزرگنمايي مي كنند كه سبب مي شوند در زمين دشمن بازي كنند و دشمن را در رسيدن به اهداف اش كمك كنند.

 

اين كارشناس معارف صدا و سيما بیان کرد: اگر امروز شاهد افزايش رفاه زدگي و مفاسد مالي در جامعه هستيم، به جرأت مي تواند گفت بخش زيادي ازآن بر عهده خود ما است چرا كه قبح آن را ريخته ايم و به محض رسيدن به يكديگر سؤال مي كنيم چه خبر؟ چه خبر از اينكه چه كسي چكار كرده و آنقدر گفته شده تا قبح آن در جامعه شكسته شده است.

 

به گفته وي، حلقه تكميل كننده خطاهاي برخي در جامعه مومنين و متدين هستند كه يكي را كه مرتكب اشتباهي كه نبايد مي شده است را مسوولين ذيربط بايد برخورد مي كردند اما به جاي اينكه مسؤولين ذيربط برخورد كنند، ما آنقدر به آن پرداخته ايم كه قبح آن در جامعه ريخته است.

 

گاهي باطل را بايد با بي توجهي نابود كرد

حجت الاسلام عابدين يادآور شد: امروز نيز مطرح كردن بحث وهابيت است، در زمين دشمن بازي مي كنيم، در حاليكه بايد مراقب باشيم تا هركلامي را هرجايي بازگو نكنيم چرا كه گاهي باطل را بايد با بي توجهي نابود كرد.

 

وي با اشاره به اينكه، تجلي امام زمان(عج) در زندگي ما به دو نوع است گفت: امام زمان در زندگي برخي به صورت تئوريك و بدون بروز و  ظهور است و در زندگي برخي ديگر بصورت فردي بروز و ظهور دارد كه اين فردي نيز به دو صورت است كه يك صورت آن يك سويه است، يعني امام زمان داريم تا واسطه فيض ما باشد و هركجا گرفتار شديم صدايش مي كنيم، اما برخي ديگر فردي و يك پله بالاتر قرار دارند اما دو طرفه است كه از يك طرف ازامام زمان درخواست مي كند و از طرف ديگر برايش صدقه مي دهد و دعا و صلوات مي فرستد.

 

اين كارشناس معارف صدا و سيما يادآور شد: برخي ديگر اعتقاد به امام زمان به صورت جمعي در زندگي آنها جلوه مي كند و مي گويند، ما بايد براي امام زمان كاري جمعي انجام دهيم نه فردي اما وقتي از آنها سؤال مي شود براي امام زمان بايد چكار كنيم، مي گويند بايد او را به مردم معرفي و ياد آور شويم و محبت امام زمان را در دل مردم بيشتر كنيم.

 

حجت الاسلام عابدين زاده گفت: اين درست است كه امر امام زمان را خدا درست مي كند اما همانگونه كه خدا روزي من و تو را مي دهد اما بايد دست روي دست گذاشت خدا روزي ما را بدهد يا اينكه براي كسب روزي كه خدا براي تعيين كرده است بايد تلاش كرد.

 

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در دانشكده فني دانشگاه تهران افزود: براي ظهور امام زمان(عج) برخي كار اجتماعي مي‌كنند و مجلس جشن برگزار مي‌كنند و شيريني و شربت مي دهند اما خروجي كار آنها، تنها همين كارها است.

 

حمله به تفكر مهدوي و ايجاد شبهه به ويژه در شبكه هاي مجازي را پاسخگو باشيم

حجت الاسلام عابدين زاده در ادامه گفت: منتظران ظهور امام زمان(عج) براي آمدن او از امروز بايد طرح و برنامه داشته باشند و آماده آمدن او باشند نه اينكه وقتي امام زمان آمد بخواهند او را كمك كنند.

 

وي افزود: امروز ما بايد حمله به تفكر مهدوي و ايجاد شبهه به ويژه در شبكه هاي مجازي را بايد پاسخگو و مدافع امام زمان باشيم.

 

حجت الاسلام عابدين زاده با بيان اينكه، آماده شكردن زمينه ظهور امام زمان دو جهت دارد كه يكديگر را تكميل مي كنند، گفت: يك جهت مربوط به عامه انسان هايي است كه هرچند با دكترين و تفكر و نظريه مهدويت آشنا نيستند با اين شيوه با امام زمان آشنا مي شوند و جهت دوم انسان هايي هستند كه با مهدويت آشنا هستند اما به شيوه ديگر با امام زمان آشنا مي شوند و يكديگر را تكميل مي كنند.

 

وي افزود: اما چگونگي آشنايي عامه مردم دنيا از امام زمان و آماده شدن ظهور از جهات مختلف، به ستوه آمدن از غلبه ظلم و فساد باعث مي شود تا به دنبال منجي باشند، ضمن اينكه با روي كار آمدن همه مدعيان عدالت  وعدم توانايي آنها در برقراري عدالت، باعث مي شود تا مردم دنيا متوجه شوند فريب دروغ هاي آنها را خورده اند، بنابراين اين نظريه كه يك كسي خواهد آمد تا ظلم و فساد را نابود كند قوت مي گيرد.

 

حجت الاسلام عابدین زاده اظهار داش: خواص و كساني كه با نظريه و ديدگاه مهدويت آشنا هستند با عمق بخشيدن به اعتقاداتشان و با تجديد بيعت روزانه با امام زمان(عج) خود را آماده ظهور امام زمان مي كنند.

 

به گفته وي، كسي كه سبب مي شود عامه بشريت با مهدويت آشنا شود، ما هستيم كه وقتي بشريت از رهبران شان دلسرد شدند به اميد مهدي صاحب الزمان و در انتظار امام زمان(عج) زندگي كنند نظريه مهدويت را به گوش انسانها برسانيم.

 

اين كارشناس معارف صدا و سيما يادآور شد: يك طرح نظريه مهدويت در جهان با نام شيخ زگزاكي در نيجريه بروز و ظهور مي كند و 20 ميليون شيعه تربيت مي كند كه اين ها  افرادي هستند كه از جان خود مي گذرند، بنابراين اگر قرار است مهدويت را وارد زندگي خود كنيم به معناي ايستادن به پاي آرمان هاي انقلاب اسلامي است.

 

اين كارشناس معارف صدا و سيما بیان کرد: در دوره ساختن، كار مشكل تر از دوره تخريب است و برخي هنوز در دوره تخريب قرار دارند و متوجه نيستند چگونه مي توان هم خود را از درون نقد كرد و هم يكديگر را حمايت كرد و ملت دولت را حمايت كند.

 

حجت الاسلام عابدين زاده با تأكيد بر حمايت ملت از دولت گفت: يكي از جهاتي كه انرژي بچه هاي حزب الله را هدر مي دهد نقدهاي مخرب است و سياه نمايي كه از نقدهاي مخرب در جامعه مي شود ضربه آن براي انقلاب از ضربات دشمن كمتر نيست.

 

وي افزود: دومين چيزي را كه خواستار اصلاح شدن آن را داشت اين است كه برخي مطرح كردند رهبري با مذاكره مخالف است در حاليكه رهبري هم موشك و هم مذاكره را با هم مطرح كرد./201/1307/ب1

ارسال نظرات