۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۲۸۸۳۱
رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران:

فلسفه اسلامی بعد از ابن رشد به کار خود ادامه می‌دهد

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران گفت: با وجود علمای بزرگی نظیر آیت‌الله طباطبایی، امام راحل، آیت‌الله مطهری مسئولان فرهنگی نباید بگویند که بعد از ابن رشد فلسفه اسلامی در عالم اسلام زیر خاک رفته است.
محقق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی محقق رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در مراسم رونمایی «شرح الهیات نجات شیخ الرئیس ابوعلی سینا» که امروز در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار شد، گفت: کتاب نجات از آثار مهم ابن سینا است.

 

وی افزود: ما باید بتوانیم آثار عربی را ترجمه و خلاصه کنیم تا جوانانمان در عرصه بین‌المللی در خصوص کتاب‌هایی همچون شفا و نجات اظهار نظر داشته باشند، کتاب شفا دائرالمعارف علمی است که نشان می‌دهد ما دائر‌المعارف را از غربی‌ها اقتباس نکردیم.

 

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران عنوان کرد: کشور ایران پیش از اسلام منشا فلسفه بود به همین دلیل فلسفه اسلامی از سوی کشورهای عربی در یک دوره مورد هجمه قرار گرفت، تمدن اسلامی مبتنی بر دلیل و استدلال است.

 

محقق در خصوص کتاب حاضر بیان داشت: شرح استاد مصطفوی بر این کتاب برای دانشجویانی ایرانی بسیار مفید است و که باید به آن افتخار کرده و نمونه تولید چنین آثاری ادامه دهند.

 

وی گفت: در حالیکه کشور ما در تاریخ معاصر علمای بزرگی همچون آیت‌الله طباطبایی، امام راحل، آیت‌الله مطهری را داشته و هنوز هم نمونه‌های آن را دارد نباید مسؤولان فرهنگی بگویند که بعد از ابن رشد فلسفه اسلامی در عالم اسلام زیر خاک رفته است.

 

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در پایان خاطرنشان کرد: ما باید فرصت را غنیمت بشماریم و از علمایی نظیر آیت‌الله مصطفوی استفاده لازم را ببریم./807/202/ب3

 

ارسال نظرات