۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۴۲۹۳۸۹
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

انديشه امام حسين در اقدام و عمل شهداي مدافع حرم تجلي يافته است

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: انديشه امام حسين(ع) در اقدام و عمل شهداي مدافع حرم تجلي يافته است كه بايد در عمل به وصاي شهدا و ادامه راهشان استوارتر از قبل عمل شود.
تشییع شهدا مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در بهشهر، رضا معممی‌مقدم، مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شنبه شب در دیدار با خانواده سردار شهيد رحيم كابلي شهيد مدافع حرم از بهشهر، اظهار داشت: راه امام استكبارستيزي و مقابله با فتنه بود كه شهدا نيز در همين راه گام نهادند و به فيض شهادت نائل شدند و امروز جريان تكفيري فتنه اي است كه در آن سوي مرزها ايجاد شده است.

 

وي افزود: امروز دفاع از اهل بيت(ع)، اسلام و انقلاب در آن سوي مرزها در حال انجام است و تلاش داريم تا افكار امام و دغدغه هاي رهبري به درستي پياده شود و هيچ زاويه اي بين افكار امام و رهبري در جامعه اتفاق نيفتد.

 

اين مسؤول همچنين با بیان اینکه بسیج محصول تربیتی هیأت هاي مذهبي است، يادآور شد: پیام امروز مدافعان حرم، جهاني شدن نهضت حسيني است كه اكنون اين نهضت در اوج است و هیأتهای مذهبی با پیاده کردن مکتب امام حسین و اهل بیت(ع) در جامعه، اين نهضت را به يك نهضتی فراملیتی و پرورش دهنده مدافعان حرم تبديل كردند.

 

وی با بیان این که شهادت ريشه در فرهنگ عاشورايي  دارد، ادامه داد: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در سطح جامعه الگويي مناسب براي جوان امروزي و نسل‌هاي بعدي، پاسخي براي تهاجم فرهنگي و مقابله با تهديدات جنگ نرم دشمنان نظام و انقلاب است.

 

این مسؤول فرهنگی با اشاره به این که تداوم راه شهدا و حرکت در مسير آنها و نيز تمسک جستن به ريسمان الهي ولايت، همواره دشمن را از هر گونه تعرض و زياده‏ خواهي مأيوس کرده است، گفت: تقويت مباني ديني و ترويج روحيه ايثار و شهادت در جامعه کليد حل بسياري از مشکلات کنوني جامعه به شمار می رود.

 
 

معممي مقدم با اعلام اينكه ترویج و تبیین گفتمان و سلوک شهید کابلی بعنوان شهید شاخص هيأت هایمذهبي كشور در سال جاري در دستور کار ما قرار دارد، خاطر نشان كرد: بايد با برنامه ريزي مناسب سبک زندگی این شهید در جامعه پیاده شود و تلاش داریم تا با مستندسازی از زندگی سردار کابلی بعنوان شعید شاخص هیئت مذهبی، اندیشه های این شهید به جوانان و جامعه منتقل شود.

 

مدیر کل تشکل های مذهبی و مراکز فرهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بيان اينكه بايد انديشه هاي شهيد كابلي در زندگي همه ما پياده شود، گفت: سردار کابلی، سردار جنگ سخت و نرم، حافظ انقلاب در داخل و خارج و حافظ نهضت حسيني و خميني بوده که برای توسعه و بسط و گسترش اسلام تلاش فراوانی انجام داده است درس تكريم و تبيين انديشه هاي اين شهيد ارزشي بايد به اقدام و عمل در سال جاري تبديل شود.

 

معممی مقدم در ادامه یکی از کارکردهای مهم هیأت مذهبی، را تقویت غیرت ملی در بین جوانان و جامعه دانست و گفت: ما نیز با تمام توان و الگوپذیری از شهدا، غیرت ملی و ولایتمداری را در جامعه ترویج می کنیم و تلاش داريم تا خانه هرشهید مدافع حرم و شهید منا ، یک هیات مذهبی شود.

 

وي ادامه داد: شهداي مدافع حرم فدايي حرم، حريم و وطن شدند و مرزهاي امنيتي ما را صيانت كردند و در مظلوميت كامل به شهادت رسيدند و اينطور نيست كه براي كسب درآمد رفته باشند چرا كه همانطور كه فرزند بزرگوارشان گفتند ايشان بخشي از حقوق بازنشستگي خود را صرف امور سوريه كرده بود.

 

معممی با اشاره به این که امروز در سوریه در جبهه حق در راه خداوند و افراد جبهه باطل در راه کفر مبارزه می‌کنند، گفت: ملت ایران سرباز جبهه حق است و کشورهایی نظیر سوریه، عراق و لبنان در برابر جبهه باطل مقابله و مبارزه می کنند.

 

 

مدیر کل تشکل های مذهبی و مراکز فرهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: امروز همه ما بايد با درس آموزي در مكتب شهدا و در سنگر سپاه و هيأت های مذهبي براي كشور دفاع كنيم و دفاع انديشه اي از ايران اسلامي وسيع تر شود تا بتوان با استفاده از فرمايشات امام و رهبري، بيداري اسلامي را جهاني كنيم.

 

نصرالله اسكندر زاده، رییس هيأت های مذهبي استان مازندران نيز از شهيد رحيم كابلي بعنوان يك بسيجي ولايتمدار واقعي نام برد كه رد سنگر هيئات مذهبي خدمات شاياني را به اسلام و انقلاب ارائه كرده است.

 

وي گفت: شهيد كابلي انسان وارسته اي بود كه در تمام مراحل زندگي تابع محض ولايت بود كه اميدواريم پيام رسان خوبي براي شهدا بوده و در مسير شهدا حركت كنيم.

 

در اين ديدار تنديش ايثار از سوي مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به علي كابلي فرزند شهيد كابلي اهدا شد./1317/202/ب2

ارسال نظرات