۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۲۹۵۱۷
معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا خبر داد:

اعزام ۲۲ هزار زائر مازندرانی به مرقد مطهر امام خمینی

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از اعزام 22 هزار مازندرانی به مرقد مطهر امام راحل خبر داد.
معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سرهنگ پاسدار جواد بخشی، معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا امروز در جمع خبرنگاران از اعزام 22 هزار مازندرانی همزمان با سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به مرقد امام راحل خبر داد.

 

وی افزود: به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی و برگزاری بهتر گرامیداشت یاد امام راحل، اعم از اعزام کاروان به مرقد مطهر و اجرای همزمان برنامه رحلت رهبر کبیر انقلاب در سطح پایگاه ها و مساجد مناطق شهری و روستایی مازندران برنامه هایی در نظر گرفته شد.

 

بخشی مهم ترین ویژگی امسال در گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل را حال و هوا و عطر و بوی حاکم براستان به لحاظ شهادت همزمان 13 مازندرانی مدافع حرم در هجوم ناجوانمردانه گروه های تکفیری با نقض آتش بس خانطومان سوریه دانست و اضافه کرد: مردم مازندران در حالی به استقبال گرامی داشت یاد امام خمینی(ره) می روند که جان برکفان مومن مکتب استکبار ستیز روح الله در حمایت از مظلوم به دفاع پرداخته بوده و به فیض اعلاء رسیدند.

 

وی اضافه کرد: رنگ و بوی سالگرد حضرت امام (ره) در مازندران، رنگ و بوی شهدای مدافع حرمی بخود گرفت که جوانانش روح ایثارگری و مقاومت را در وجود ها نهادینه کرده بودند.

 

معاون سپاه مازندران گفت: فرامین رهبر معظم انقلاب، استکبار ستیزی، تبیین راه، روش و سیره امام راحل چراغی راهی هستند  که با تدوین آن در قالب بسته های فرهنگی و بصیرتی به زائران حرم مطهر اهداء می شود.

 

بخشی بابیان این که سفر به مرقد امام راحل یک سفر معنوی است، افزود: استفاده بهینه از فرصت سفر به مرقد مطهر امام راحل برای معرفت افزایی زائران درباره اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، نیازمند توجه مسئولان است.

 

وی، زنده نگه داشتن ياد و خاطره امام خميني (ره)، دخيل كردن انديشه هاي امام در روند انقلاب و انتقال انديشه هاي امام به نسل سوم انقلاب را از اهداف بزرگداشت سالروز ارتحال امام و سياست هاي كلان نظام جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد.

 

بخشی با اشاره به فاصله ايجاد شده بين افكار نسل اول انقلاب و نسل سوم، اذعان كرد: با ترويج افكار امام خميني (ره) سعي بر اين است تا فاصله هاي بوجود آمده را كم كرده و به دشمنان بفهمانيم كه افكار بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران هيچ وقت كهنه نمي شود.

 

معاون سپاه کربلا مازندران با بیان این که دشمنان اسلام از درک حرکت و فعاليت‌هاي سياسي امام‌ خميني(ره) عاجز بودند، گفت: گفتمان امام راحل امروز به گفتمانی غالب در جهان تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به این که امام راحل فعاليت‌هاي سياسي را از فرامين ديني و معنوي الهي الهام مي‌گرفت و براساس آن انجام مي‌داد، خاطرنشان کرد: مهم ترین دلیل ماندگار آراء و افکار امام خمینی(ره) تکیه ایشان بر معارف ناب دینی بود.

 

بخشی ادامه داد: فعاليت‌هاي سياسي امام‌ خميني (ره) از انديشه‌هاي علوي، قرآن کريم و نهج‌البلاغه سرچشمه گرفته بود و هرگز دروغ و تزوير در سياست ايشان نبوده است.

 

وی با بيان اين که امام‌ خميني (ره) در دوران تبعيت در راه خدا جهاد مي‌کردند، بيان کرد: امام راحل در دفاع از دين اسلام بسيار قاطع بودند و بيان‌ مي‌کردند در هر کشوري تبعيد باشم، صداي مظلوميت مسلمانان را به گوش جهانيان مي‌رسانم.

 

بخشی با بیان این که امروز بسیاری از کشورهای جهانی منادی افکار و اندیشه های امام راحل شده اند، بیان داشت: تفکر ديني شکل گرفته در دنيا نشأت گرفته از انديشه هاي امام خميني(ره) است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در ادامه سخنان خود اظهار داشت: پیش بینی می شود علاوه بر ساماندهی بالغ بر 20 هزار زائر حرم مطهر امام راحل، برنامه با شکوهی در سطح شهر ها و روستاهای مازندران با حضور دلداگان حضرت روح الله داشته باشیم.

 

بخشی با اهمیت دانستن 14 و 15 خرداد، افزود: گرامی داشت یاد شهدای 15 خرداد همواره مورد تاکید بنیانگذار انقلاب اسلامی و پیر سفر کرده بود و هرگز از تاریخ و افکار انقلابیون اسلامی ایران فراموش نخواهد شد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با اشاره به برنامه مرکز فرهنگی شهید فهمیده، فراگیر کردن برنامه های این مرکز را در استان مازندران همچون سایر استان ها از جمله اقدامات برای برگزاری با شکوه مراسم دانست./950/203/ب2

ارسال نظرات