۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۴۳۰۲۷۰
امام جمعه امیدیه:

انجام درست تکالیف نصرت الهی را به ارمغان می ‌آورد/ امام تکلیف گرایی را به ملت ایران آموخت

امام جمعه امیدیه با اشاره به اینکه امام امت تکلیف گرایی را با بهره گیری از آموزه های دینی مرتب به ملت ایران آموخت، گفت: انجام درست تکالیف محوله نصرت الهی را به ارمغان خواهد آورد در حالی که امروزه در داخل برخی به نتیجه گرایی روی آورده و با بیان بدون نتیجه بودن رویارویی با غرب و آمریکا به دنبال دوری از تکلیف هستند.
امام جمعه امیدیه، حجت الاسلام علیزاده

حجت الاسلام مهدی علیزاده، امام جمعه امیدیه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت فرارسیدن بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، ایشان را همچون ابا عبدالله الحسین(ع) احیاگر دین اسلام برشمرد و افزود: احیاگری دین به معنای تبیین باورهای دینی برای اطلاع و باور مردم است.

 

امام جمعه امیدیه با اشاره به سابقه دیرینه طاغوت ستیزی و رویارویی با آن در اسلام و شعار «لا الله الا الله» که همانا رویارویی با طاغوت است، گفت: امام خمینی(ره) آموزه های اصیل فراموش شده دین اسلام را برای مردم تبیین کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: برخی تنها امام راحل(ره) را به عنوان امام می پذیرند در حالی که با توجه به قبول ولی خدا بودنشان باید بدانیم که در هر مقطع و زمانی تغییر خواهد کرد و اکنون شخصیت شان در رهبر معظم انقلاب تجلی یافته است.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان با اشاره به سخن «کبر الخالق فی قلوبهم و صغر ما فی دونه فی اعینهم » که امام علی(ع) در وصف مؤمنان بیان کرده اند، افزود: انسان های مؤمنی همچون امام خمینی(ره) که در مسیر اسلام گام برمی دارند جز خدا کسی را نمی بینند در حالی که انسان های دیگر بالعکس در پی کدخدا و رضایتمندی آن هستند.

 

وی با اشاره به اینکه امام امت تکلیف گرایی را با بهره گیری از آموزه های دینی مرتب به ملت ایران آموخت، خاطرنشان کرد: انجام درست تکالیف محوله نصرت الهی را به ارمغان خواهد آورد در حالی که امروزه در داخل برخی به نتیجه گرایی روی آورده و با بیان بدون نتیجه بودن رویارویی با غرب و آمریکا به دنبال دوری از تکلیف هستند.

 

امام جمعه امیدیه در پایان گفت: باید به تکلیف عمل کرد حتی اگر آمریکا ما را تحریم و جهان را بر علیه ما بشوراند، در صورت عمل به تکلیف همچون اوائل انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با دستانی خالی پیروز خواهیم شد اما در صورت نتیجه گرایی با شکست مواجه می شویم./9456/ت302/ج1

ارسال نظرات