۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۳۰۶۶۰
هم‌زمان با ماه مبارک رمضان؛

۴۳ روحانی به امامزاده‌های خراسان شمالی اعزام می‌شوند/ برگزاری طرح ضیافت الهی در ۲۸ بقعه متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در 28 امامزاده این استان همزمان با ماه مبارک رمضان، گفت: در قالب این طرح 43 روحانی مبلغ به امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اعزام می‌شوند.
حجت الاسلام سهرابی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ماه رمضان این نهاد، اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در 28 امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان‌های مختلف استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه طرح مزبور در راستای بهره‌مندی بیشتر از فرصت ماه مبارک رمضان در امامزاده‌ها و تبدیل این اماکن به قطب‌های فرهنگی برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این طرح با هدایت و مدیریت روحانیان مبلغ برنامه‌های گوناگونی ازجمله اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی، مشاوره وقف، غرفه کودک و نوجوان، نمایشگاه‌های فرهنگی، محافل انس با قرآن، جزء‌خوانی روزانه قرآن کریم، خیمه‌های معرفت و غیره پیش‌بینی شده است.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به اعزام 43 روحانی مبلغ به امامزاده‌های میزبان طرح ضیافت الهی در استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: از این تعداد 29 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه‌های علمیه قم بوده و 14 روحانی نیز از مدارس علمیه داخلی خراسان شمالی به امامزاده‌های استان فرستاده می‌شوند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: در قالب طرح ضیافت الهی خیمه‌های معرفت در هفت امامزاده شاخص استان از جمله حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان و برخی دیگر از بقاع متبرکه شاخص برپا خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه سخنرانی روحانیان برگزیده یکی دیگر از برنامه‌های طرح ضیافت الهی در امامزاده‌های استان است، اضافه کرد: این برنامه در 21 امامزاده شاخص خراسان شمالی به صورت روزانه در کل ماه رمضان برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی(ع) در پانزدهم ماه رمضان، گفت: به این مناسبت برگزاری جشن میلاد امام حسن(ع) و برپایی سفره کریمانه افطار در 18 امامزاده شاخص خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

 

به گفته وی مراسم ویژه شب‌های قدر و نیز آیین شب شهادت و شام شهادت امیرمؤمنان امام علی(ع) نیز در 21 امامزاده و بقعه متبرک شاخص شهرستان‌های هشت‌گانه استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به برپایی نمایشگاه در دو امامزاده خراسان شمالی همزمان با ماه رمضان، ادامه داد: همچنین در هفت امامزاده شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی نیز همزمان با ماه رمضان اجرای نیات واقفان ازجمله اطعام و افطار صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی نهاد اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی همزمان با ماه رمضان امسال، اظهار کرد: امسال در ماه مبارک رمضان کلاس‌های تفسیر قرآن کریم در 10 امامزاده این استان برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به اجرای طرح ترتیل‌خوانی(جزءخوانی) قرآن کریم در امامزاده‌های استان همزمان با ماه رمضان، گفت: این طرح در هشت امامزاده خراسان شمالی اجرا شده که از این تعداد برنامه ترتیل‌خوانی در چهار امامزاده به صورت عمومی، سه امامزاده به صورت ویژه و در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) نیز به صورت محوری به همراه پخش از صداوسیمای خراسان شمالی، شبکه اترک برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در این راستا محافل انس با قرآن کریم نیز در 10 امامزاده شاخص شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین برنامه برپایی نماز عید سعید فطر نیز در 10 امامزاده استان پیش‌بینی شده است.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با بیان اینکه طرح اجرای نیات واقفان شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی نیز در هفت امامزاده انجام می‌شود، ادامه داد: افزون بر این هم‌زمان با پانزدهم ماه رمضان و شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)، همایش تجلیل از خادمان قرآنی و واقفان نیز در هفت امامزاده شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی با شرکت اقشار گوناگون مردم و مسؤولان برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه پس از پایان ماه مبارک رمضان و اتمام طرح ضیافت الهی، طرح نشاط معنوی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی در امامزاده‌های استان اجرا می‌شود، گفت: این طرح هم‌زمان با فصل تابستان در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی با مشارکت روحانیان مبلغ در 29 امامزاده شاخص شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی اجرا خواهد شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات