۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۳۱۹۶۰
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد؛

تاریخ اندیشه سیاسی شیعه از صدر اسلام تا امروز منتشر می شود

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از انتشار کتاب تاریخ اندیشه سیاسی شیعه از صدر اسلام تا امروز پس از فراهم آوردن اندیشه سیاسی به صورت تک نگاری و دوره ای خبر داد.
دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین نجف لکزایی در مراسم رونمایی از آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسلنی دانشگاه ها گفت: انتشارات سمت فعالیت های خوبی در حوزه های مختلف از خود به یادگار گذاشته که  انتشار 2 هزار اثر  از جمله کارهای بزرگ این سازمان است.

 

وی افزود: پژوهشگاه  علوم و فرهنگ اسلامی و انتشارت سمت فعالیت و همکاری های خوبی در انتشار علوم مختلف با هم داشته اند و حتی آثار این دو نهاد علمی در دانشگاه های خارج کشور و کشورهای اسلامی در حال حاضر به عنوان کتاب درسی مطالعه می شود.


رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: جای خوشبختی است که این همکاری تا کنون ادامه داشته و اکنون شاهد هم افزایی بیشتر آن نیز هستیم.


وی  مهمترین دلیل  نوشتن کتاب "تاریخ  اندیشه سیاسی" را طعنه های برخی آثار نویسندگان مبنی بر این که شیعه آثاری در حوزه علوم سیاسی ندارد عنوان کرد و افزود: بر این اساس پروژه ای در دستور کار قرار گرفت که اندیشه سیاسی تک تک علمای شیعه بررسی و کار شود؛ نشر پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی و نشر بوستان کتاب در این راستا بیش از 80 مورد را بررسی و منتشر نموده که حدود 20 اثر از این ها به زبان عربی نیز ترجمه شده اند.


حجت الاسلام و المسلمین لکزایی گفت: برای نوشتن اندیشه سیاسی پس از مرحله تک نگاری به سراغ بررسی دوره ها رفتیم و اندیشه سیاسی شیعه در دوره ائمه(ع)، دوره ایلخانان، قاجاریه، صفویه و زمان فعلی مورد لحاظ قرار گرفت و پس از این دو مرحله برنامه داریم تا تاریخ اندیشه سیاسی شیعه از صدر اسلام تا امروز منتشر شود که به لحاظ یک متن درسی مختصر و مفید می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.


رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: پژوهشگاه در رشته های مختلف سیاسی، تاریخ اسلام وسیره اهل بیت(ع)، مهدویت، اخلاق و  تربیت اسلامی همکاری های خوبی با انتشارات سمت داشته است./874/د102/ی

منبع:روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی
 

ارسال نظرات