۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۳۲۰۵۱

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

حمایت دولت از فرهنگ ایثار و شهادت، شهید بابایی به عنوان خادم برتر قرآنی استان مرکزی معرفی شود، روحانیان مبلغ فرماندهان قرارگاه‌های دینی در ماه رمضان هستند و برگزاری دوره آموزشی فنون قرائت در مؤسسه نسیم اختران قرآنی اراک برخی از اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در جلسه هیأت امنای باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی گفت:پروژه باغ موزه دفاع مقدس از مهم ترین پروژه های ملی است که دولت در به ثمر رسیدن آن تاکید و جدیت دارد.


وی در باب اهمیت احداث این مجموعه افزود:با توجه به گذشت زمان و عدم حضور نسل جدید در زمان دفاع مقدس احداث اینگونه مجموعه ها می تواند کمک شایانی به جوانان این مرز و بوم در شناخت فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد به این دلیل که آینده کشور در دست همین جوانان است.

 

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به حمایت دولت از فرهنگ ایثار و شهادت گفت:دولت همه توان و تلاش خود را به کار گرفته تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود و از جمله این حمایت ها توجه ویژه به باغ موزه های دفاع مقدس به عنوان پناهگاهی برای نسل جوان و خانواده هاست.

 

شهید بابایی به عنوان خادم برتر قرآنی استان مرکزی معرفی شود

مهدی حقیقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم علیرضا بابایی گفت: شهدای مدافع حرم در حقیقت رسالت جهانی خود را انجام دادند آنها محدودیت زمین و زمان را نمی‌شناسند و رسالت الهی را دنبال کردند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: از آنجایی که شهید مدافع حرم علیرضا بابایی یکی از فعالان و خادمان قرآن در مؤسسه جامعةالثقلین اراک بودند پیشنهاد می‌کنم ایشان به عنوان خادم برتر قرآنی معرفی شوند.


حقیقی دلاور مردی، سلحشوری، تدین و ولایتمداری را از ویژگی‌های شهید بابایی برشمرد و افزود: خدای متعال را برای نعمت شهادت و حضور درصحنه ملت سپاسگذاریم، تمام اسلام‌های متحجر، متجدد، آمریکایی، داعشی و تکفیری که در برابر اسلام ناب قرارگرفته‌اند از جنود شیطان هستند و در برابر این جنود شیطانی جنود رحمان قرارگرفته است.

 

روحانیان مبلغ، فرماندهان قرارگاه‌های دینی در ماه رمضان هستند

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌پیام، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در هرجایی که روحانی مبلغ حضور پیدا کند در کنارش ده‌ها برنامه قرآنی و فرهنگی به همراه می‌آورد؛ لذا بنده اعزام مبلغ را برنامه اصلی سازمان تبلیغات در ماه رمضان می‌دانم چرا که فرماندهان قرارگاه‌های فرهنگ دینی هستند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه با اشاره به اهمیت روزه‌داری در اسلام گفت: خداوند در سوره بقره صراحتاً روزه را بر انسان واجب کرده و در اهمیت آن همین بس که خداوند آن را راهی برای تقوا و تقرب الی‌الله معرفی می‌کند.


وی در ادامه گفت: روزه یکی از نقاط مشترک دین اسلام و دیگر ادیان الهی است و با توجه به کلمه«مِن قَبلِكُم» در آیه ۱۸۳ سوره بقره   این فریضه الهی به عنوان یکی از راه‌های رسیدن به تقوا قبل از اسلام نیز وجود داشته، روزه به نوعی جامع عبادات است که همه فضایل را در خود جای داده و به همین دلیل ماه خداوند نامیده می‌شود ماهی که به واسطه عبادات، گناهان سوزانده خواهند شد.

 

برگزاری دوره آموزشی فنون قرائت در مؤسسه نسیم اختران قرآنی اراک

علی شیخی، مدیر مؤسسه نسیم اختران قرآنی اراک بیان کرد: مؤسسه نسیم اختران قرآنی اراک دوره آموزشی فنون قرائت(تجوید و صوت و لحن) را ویژه ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند.

 

مؤسسه  نسیم اختران قرآنی، در راستای بهره‌مندی عموم مردم و انس با آیات قرآن‌ کریم، کلاس آموزش فنون قرائت (تجوید-صوت و لحن) را در ایام مهمانی خداوند برگزار می‌کند.


 وی در ادامه افزود: کلاس‌ها سه روز در هفته از ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰ به مدت ۱۷  جلسه ویژه ماه مبارک رمضان تشکیل می‌شود که در پایان دوره نیز برای شرکت‌کنندگان از طرف مؤسسه گواهی پایان دوره صادر می‌گردد.


مدیر مؤسسه نسیم اختران قرآنی تصریح کرد: به منظور کیفی‌سازی و بالا بردن ظرفیت علمی شرکت‌کنندگان کلاس‌ها با جمعیت حداکثر ۱۲ نفر برگزار می‌شود تا مدرس بتواند با وقت کافی مباحث را به شیوه اثرگذار و مطلوب به شرکت‌کنندگان انتقال دهد./842/303/ب3

ارسال نظرات