۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۳۳۱۳۱
کارشناس اداره قرآن و معارف بنیاد شهید خبر داد؛

رونمایی از صوت قرآن شهدای هشت سال جنگ تحمیلی

مشاور کارشناس اداره قرآن و معارف بنیاد شهید گفت: ما امسال یک کار ویژه‌ای انجام داده‌ایم و تا به حال شاهد آن نبودیم رونمایی از صوت قرآن شهدا هشت سال جنگ تحمیلی است، تلاش ما بر این است که صوت قرآنی شهدا مدافعان حرم را نیز داشته باشیم.
سجاد شاکری

سجاد شاکری، مشاور کارشناس اداره قرآن و معارف بنیاد شهید در گفت و گو با خبرنگار رسا، با اشاره به اینکه قرآن متون مختلفی دارد، اظهار داشت: هرکسی در پای قرآن بشیند حتما تغییر می‌کند و از این سو معرفت نیز پیدا می‌نماید.

 

وی ادامه داد: فهم قرآن کریم دروازه‌ای برای ورود به اصل قرآن است اما اگر مسؤولان نمایشگاه قرآن بعد از بیست و چهار دوره به این نتیجه رسیده‌اند ضرر کرده‌ایم، این سؤال باید برای همه پیش بیاید که تا به حال در ادوار نمایشگاه چه می‌کردیم و موضوع به این مهمی چرا گمنام بوده است.

 

مشاور معاون فرهنگی بنیاد شهید با بیان اینکه فهم قرآن مقدماتی دارد که ابتدا به ساکن هم در معنای آن است خاطرنشان کرد: کسی که معنا قرآن را نفهمد اصل موضوع را پیدا نمی‌کند، غرفه بنیاد در این راستا فلش کارتهایی را تهیه کرده که در آن هزار واژه مهم و پرتکرار قرار دارد که بخشی از یازده هزار واژه قرآنی است که اگر مطالعه شود فهم قرآنی برای آن آسان می‌گردد.

 

شاکری با اشاره به اینکه کتاب آموزش «قرآن در خانه» که آموزش قرآن به صورت غیر حضوری است، یادآور شد: حرکت دیگر بنیاد تهیه این کتاب آموزشی است که تا به حال توانسته‌ایم دوازده جز آن را آماده کرده و در اختیار خانواده‌های شهدا قرار دهیم، این یکی از فعالیتهای ما در جهت فهم قرآن بوده است.

 

وی افزود: در رابطه با کتاب آموزش قرآن در خانه سعی کردیم یک فایل پی دی اف را تهیه نماییم تا مردم عزیز نیز بتوانند از طریق کانال تلگرام ما به نام "کتاب وحی" به آن دسترسی پیدا کنند که این فایل‌ها در آنجا قابل دسترسی است.

 

مشاور کارشناس اداره قرآن و معارف بنیاد شهید با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما در نمایشگاه تفعل به وصیت‌نامه شهدا است، ابراز داشت: جدای از وصیت‌نامه شهدا ما امسال یک کار ویژه‌ای انجام داده‌ایم و تا به حال شاهد آن نبودیم رونمایی از صوت قرآن شهدا هشت سال جنگ تحمیلی است، این امر با تلاش فراوان انجام شده که بتوانیم کیفیت لازم را در این صوت‌ها ارائه دهیم.

 

شاکری با اشاره به اینکه تلاوت قرآن مجلسی شهید حسین عرب عجم به صورت کلیپ تصویری پخش شده است تصریح کرد: تلاش ما بر این است که صوت قرآنی شهدا مدافعان حرم را نیز داشته باشیم و بتوانیم این فایل‌ها را نیز در کانال‌های تلگرام و اینستاگرام بنیاد داشته باشیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: امسال ما برنامه خاطره‎‌گویی برای جانبازان، قصه‌گویی برای خردسالان، جلسه فهم قرآن کریم با حضور منبری‌های برجسته شهر را خواهیم داشت، بدین ترتیب تلاش غرفه بنیاد برای فهم قرآنی امسال زیاده بوده است.

 

مشاور کارشناس اداره قرآن و معارف بنیاد شهید با بیان اینکه از بین اقشار جامعه بیشترین شهید را قشر روحانیون داشته‌اند، تأکید کرد: از این رو باید روحانیان تریبون را در اختیار داشته باشند زیرا آنها پرچمدار دفاع از این راه می‌باشند، اما از نظر بنده نقش مداحان ما در جهت دادن به این اهداف بیشتر است زیرا از زبان احساس وارد موضوع می‌شوند.

 

شاکری با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد نمایشگاه قرآن را جدی نگرفته‌ است اظهار داشت: امسال عملکرد نمایشگاه قرآن ضعیف بوده است و به طور خلاصه می‌توان گفت آنها به زور این نمایشگاه را برپا کردند زیرا نمی‌توانستند از آن بگذرند.

 

وی در پایان گفت: نهضت رونمایی و انتشار صوت قرآن کریم شهدا را از این نمایشگاه شروع کردیم و در تلاش هستیم به شهدا مدافع حرم و روحانیون نیز بپردازیم، تنها به شهدا قاری نپرداختیم که آن هم در برنامه‌های آینده انشالا پیگیری خواهیم نمود./816/302/ب2

ارسال نظرات