۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۳۳۸۲۱
برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت؛

راه اندازی دوره تخصصی حفظ قرآن و نهج البلاغه در قالب مدرسه شبانه روزی

مدیر عامل مؤسسه جامع الکلمه بروجن از نام نویسی برای دوره تخصصی حفظ قرآن و نهج البلاغه در یک سال در قالب مدرسه شبانه روزی، برای نخستین بار در این استان به محوریت شهرستان بروجن خبر داد.
حجت ‌الاسلام رسول کرمی

حجت ‌الاسلام رسول کرمی، مدیر عامل مؤسسه جامع الکلمه بروجن، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از نام نویسی برای دوره تخصصی حفظ قرآن و نهج البلاغه در یک سال در قالب مدرسه شبانه روزی، برای نخستین بار در این استان به محوریت شهرستان بروجن خبر داد.


حجت الاسلام کرمی گفت: این دوره برای خوهران و برادران در رده سنی ۱۶ تا ۲۴ سال برگزار می شود و مهم ترین مزایای آن اعطای گواهی نامه معتبر، اعطای گواهی تربیت مربی به نفرات برتر دوره، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی و استفاده از فضاهای تفریحی ورزشی مؤسسه در طول دوره است.


مجری طرح حفظ یکساله قرآن و نهج البلاغه در شهرستان بروجن با اشاره به این که نام نویسی این دوره از ۲۸ خرداد آغاز شده و تا ۱۰ تیرماه جاری ادامه دارد، تأکید کرد: علاقه‌مندان می توانند در هنگام نام نویسی یکی از دو گزینه حفظ قرآن یا نهج البلاغه را بر اساس علاقه مندی خود انتخاب کنند اما طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تمام افرادی که دوره حفظ قرآن را انتخاب می کنند، در کنار حفظ کل قرآن، تمامی حکمت‌های نهج البلاغه را نیز حفظ می‌نمایند.


وی محل نام نویسی را مکان سابق دفتر امام جمعه بروجن واقع در بلوار مدرس اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان می توانند صبح ها از ۹ تا ۱۳ برای نام نویسی مراجعه کنند و در صورت نیاز با شماره ۰۹۱۳۶۷۶۳۴۵۷ تماس بگیرند.


مدیر عامل مؤسسه جامع الکلمه با اعلام این که شهریه دوره یک میلیون تومان است که به صورت نقد یا اقساط دریافت می شود، بیان کرد: پس از نام نویسی، از کلیه افراد ثبت نام شده، مصاحبه به عمل می آید و در صورت قبولی فرد در مصاحبه، به منظور سنجش میزان استعداد و آمادگی فرد و اطمینان از توان جسمی و روحی لازم، وارد دوره آزمایشی یک ماهه با حفظ دو جزء از قرآن می‌شوند.


این مقام مسؤول کرد: دوره آزمایشی از ۲۰ تیرماه تا ۲۰ مرداد برگزار می شود و بعد از آن با فاصله زمانی کوتاهی، دوره یک ساله تخصصی حفظ قرآن و نهج البلاغه به صورت شبانه روزی با حضور قبول شدگان در دوره آزمایشی آغاز می شود.


حافظ قرآن و نهج البلاغه با بیان این که این دوره، به صورت تخصصی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امکانات لازم از جمله خوابگاه و فضای مناسب و مفرح آموزشی برای اجرای این دوره شبانه روزی با حمایت خیرین فراهم شده است.


وی تأکید کرد: برنامه آموزشی دوره یک ساله به صورت صبح و عصر است و کلیه برادرانی که وارد دوره می شوند به استثنای شرایط خاص، مؤظفند در خوابگاه ساکن شوند اما برای خواهران بومی این الزام وجود ندارد.


مدیر عامل مؤسسه جامع ‌الکلمه شهرستان بروجن در خصوص کیفیت این دوره تصریح کرد: دوره حفظ شبانه روزی قرآن و نهج البلاغه در بروجن، با بهره گیری از تجربیات و رفع نقاط ضعف مدارس شبانه روزی دیگر در کشور برگزار می شود و در کنار حفظ قرآن، بحث های تفسیری، آشنایی با تجوید قرآن و صوت و لحن نیز آموزش داده می شود تا افرادی که از این مدرسه فارغ التحصیل می شوند، بتوانند خودشان به عنوان اساتید قرآنی به جامعه خدمت نمایند.


حجت الاسلام کرمی در پایان گفت: برنامه ما در این مدرسه شبانه‌روزی این است که حافظانی را تربیت کنیم که اخلاق قرآنی در رفتار و منش آنها به صورت مشخص در جامعه نمود داشته باشد./9457/203/ب2

ارسال نظرات