۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۴۳۴۳۸۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

حقوق‌های نجومی هیچ تناسبی با مبانی نظام اسلامی ندارد

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با انتقاد از برخي دريافت هاي نجومي مديران گفت: فيش هاي نجومي و دريافتي برخي مديران زيبنده نظام اسلامي نيست و موجب کاهش اعتماد عمومی به نظام در جامعه می شود
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حجت الاسلام ناصر شکريان اميري در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به فیش های حقوقی برخی مدیران دستگاههای دولتی و بازتاب گسترده آن در سطح جامعه، گفت: فیش های حقوقی برخی از مدیران دستگاههای دولتی اصلا تناسبی با نظام اسلامی ندارد و با وجود دستگاههای زیاد نظارتی این مسأله موجب حیرت انسان می شود.

 

وی با بیان بازتاب های گسترده دریافت های نجومی برخی مدیران در سطح جامعه، اظهار داشت: تبعیض ها در دریافتی های مالی و تصاحب نامشروع اموال بیت المال تحت عنوان انواع حقوق و پاداش های کلان، موجب تضعیف جایگاه نظام اسلامی در بین مردم می شود و اعتماد آنها را به نظام کاهش می دهد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با درخواست از مراجع قضایی برای برخورد با متخلفان در دریافت های کلان مالی در کشور، افزود: اعتماد مردم به نظام اسلامی بزرگترین سرمایه نظام است و برای بازگرداندن اعتماد عمومی باید با متخلفان برخورد جدی و شدید صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به وجود شکاف های طبقاتی و مشکلات اقتصادی تعداد بالایی از افراد جامعه، اظهار داشت: شنیدن انواع فساد های اداری و مالی در برخی از رده های مدیریتی کشور موجب رنجش افراد متدین و ضعیف جامعه می شود.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و اظهار ناراحتی از دریافت های کلان برخی مدیران تاکید کرد: بيانات مقام معظم رهبري بايد فصل الخطاب همه مديران و مسؤولين کشور قرار گيرد و با گلوگاه های فساد با جدیت مقابله شود.

 

وی افزود: در صورت وجود عیب ساختاری ناشی از نقص قوانین و وجود برخی گلوگاههای فساد در برخی از دستگاهها و مفری برای دور زدن قانون، هر چه سریعتر با اصلاح قوانین این ساختار مورد بازبینی مجدد قرار گیرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با توصیه به مسؤولان اجرایی برای اهتمام جدی به اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی راه علاج کشور و الگویی بی نظیر برای کاهش آسیب پذیری اقتصاد کلان در نظام اسلامی است.

 

وی ادامه داد: باید مردم و رسانه ها به عنوان چشمانی بیدار با نظارت و اشراف بر عملکرد مسؤولان، بر اساس اصل امر به معروف و نهی از منکر با مصادیق تخلف از قانون برخورد کنند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان سیره و روش زندگی امام راحل و مقام معظم رهبری، گفت: زندگی ساده و بدون آلایش امام راحل و مقام معظم رهبری که برگرفته از زندگی پیامبر(ص) و ائمه اطهار است باید برای مسؤولان و مدیران جامعه الگو باشد./1313/302/ب

ارسال نظرات