۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۳۵۹۰۹
استاد حوزه و دانشگاه: 

آ‌ل‌سعود مصداق بارز ترویج اسلام آمریکایی است

حجت الاسلام عالی گفت: امام راحل سال‌ها از عبارت اسلام آمریکایی استفاده کردند که امروز گروه‌های تکفیری با محوریت عربستان سعودی مصداق بارز آن هستند.
آل سعود

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در تبریز، حجت الاسلام مهدی عالی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع طلاب بسیجی پایگاه های مقاومت نواحی تبریز در مسجد جامع تبریز با تأكيد بر اين‌كه تاریخ سراسر عبرت و درس برای اندیشمندان و متفکران است، اظهار داشت: نگاهی به حوادث مهم تاریخی نشان می دهد که هر زمانی تقابل جبهه حق و باطل بوده است.


وی با اشاره به این‌که کربلای حسینی تنها یک حادثه و اتفاق تاریخی نیست، افزود: كربلا در بعد زمان و حصار مکان خلاصه نمی شود، بلکه جریان ریشه دار و اصیل معنوی و معرفتی به وسعت تاریخ بشری است که با قیام امام حسین(ع) آغاز شده و با نهضت امام زمان(عج) تداوم می یابد.


حجت الاسلام عالی با بیان این‌که یزیدیان و حسینیان هنوز هم حضور دارند و باید بتوانیم با بصیرت علوی و حسینی موضع دشمن را تشخیص دهیم، تصریح کرد: امام راحل سال‌ها از عبارت اسلام آمریکایی استفاده کردند که امروز گروه‌های تکفیری از جمله القائده، طالبان، داعش و النصره، شیعیان تکفیری افراطی با محوریت عربستان سعودی مصداق بارز آن هستند.


وی ادامه داد: دشمنان علیه اسلام ناب محمدی موضع گرفته و می خواهند سیاست های شوم استکباری خود را با ایجاد تفرقه و درگیری بین آحاد مسلمانان بگسترانند و مسلمانان را با خود درگیر کنند، در این شرایط حساس و پیچیده تاریخی باید مسلمانان جهان اسلام حول محور توحید و پرچم ناب اسلامی جمع شده و نقشه های پلید آن ها را خنثی كنند.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که وعده الهی بر اهتزاز پرچم اسلام و ولایت حتمی است، خاطرنشان کرد: اگر امروز ولایت‌مداری خود را در عمل ثابت کنیم، بصیرت و معنویت حاصل شده، زمینه ظهور حضرت قائم(عج) را فراهم خواهم کرد؛ به عبارت دیگر زمان ولایت‌مداری در میدان عمل فرا رسیده است.


حجت الاسلام عالی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که سبک زندگی شهدا بهترین شیوه برای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت است، اظهار داشت: شهدا مظاهر قدرت الهی و منادیان صلح و عشق و عرفان هستند؛ شهدا در عالم ملکوت زنده‌دلانی هستند که پیوسته در بارگاه الهی متنعم اند.


وی با بیان این‌که شهدا در جریان حیات طیبه الهی به جامعه انسانی و همه ملت های آزادی‌خواه جهان شور و حرارت می بخشند، خاطرنشان کرد: خداوند صفت(حی لایموت) را تنها به دوستان و مقربان درگاه خود که شهدا هستند نسبت می دهد و این صفت متعالی فقط تنها امتیاز شهدا و صدیقین است./935/202/ب2

ارسال نظرات