۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۳۶۱۴۹
حجت الاسلام صديقي:

حج به عنوان يكي از شعائر الهي، جلوه‌گر توحيد است

امام جمعه موقت تهران گفت: هر كدام از مناسك حج رمز و راز و فلسفه اي دارند كه انجام آنها نقش مهمي در معرفت حاجي به خداوند دارد و جمعيت انبوه حاجيان در زمان و مكان مشخص جلوه گر توحيد است.
آیت الله صدیقی

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج،حجت ‌الاسلام والمسلمين كاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران در گفت و گویی با اشاره به اهميت فريضه واجب حج گفت: حج از شعائر دين اسلام به حساب مي آيد و واژه شعائر اهميت آن را مي رساند.

 

وي اظهار كرد: هر كدام از مناسك حج رمز و راز و فلسفه اي دارند كه انجام آنها نقش مهمي در معرفت حاجي به خداوند دارد و جمعيت انبوه حاجيان در زمان و مكان مشخص جلوه گر توحيد است.

 

امام جمعه موقت تهران عنوان كرد: در حج همه انگيزه ها و نيت ها بايد الهي باشد تا انسان بتواند از اين فريضه بزرگ، بهره هاي معنوي لازم را دريافت كند.

 

وی با بيان اين مطلب كه حج نبايد تعطيل شود، افزود: حتي در روايات آمده است كه اگر حج خانه خدا به دليل مشكلات اقتصادي كم رونق شود، حاكم اسلامي بايد از بودجه بيت المال مردم را به حج بفرستد تا اين پايگاه توحيد از حاجيان خالي نشود.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تلاش دشمنان براي مقابله با امت اسلامي گفت: يكي از ترفندهاي آنها شكستن وحدت مسلمانان و تضعيف كعبه به عنوان خانه توحيد است.

 

حجت الاسلام صديقي اظهار كرد: «صد عن سبيل الله» گناه بزرگي است كه به صراحت در قرآن كريم مورد اشاره قرار گرفته و عواقب اين كار متوجه كساني است كه از ورود حاجيان به خانه خدا جلوگيري مي كنند./1330/د102/ی

 

ارسال نظرات