۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۳۶۹۷۵
مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی:

۵۲۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی فعالیت می‌کنند

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: هم ‌اکنون ۵۲۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۵۵درصد در روستاها و۴۵ درصد نیز در شهرها مشغول به فعالیت هستند.
مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه هم ‌اکنون ۵۲۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۵۵درصد در روستاها و۴۵ درصد نیز در شهرها مشغول به فعالیت هستند، گفت: همچنین ۲ کانون در زندان‌های تفرش و ساوه با هدف ایجاد فضایی فرهنگی بین زندانیان و شرکت آنها در برنامه‌های دینی و فرهنگی مسجد تأسیس شده است.

 

12 کانون فرهنگی جدید در مساجد استان مرکزی تأسیس شد

حجت الاسلام ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۲ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان‌های اراک، فرمهین، شازند، تفرش و ساوه تأسیس شد که از این تعداد ۴ کانون در مساجد روستایی بوده است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار داشت: افزایش کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد یکی از سیاست‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد است و طبق مصوبه مجلس تا پایان برنامه پنجم توسعه باید ۲۵ درصد مساجد استان‌ها دارای کانون فرهنگی و هنری باشند، هدف این کانون‌ها انجام فعالیت‌های گسترده در رشته‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و جذب جوانان به مساجد است.

 

اهمیت دوره‌های آموزشی نماز توسط ارگان‌ها

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه با اشاره به اهمیت دوره‌های آموزشی نماز که توسط ارگان‌های مختلف از جمله کانون مساجد برگزار می‌شود گفت: قرآن و نماز از اولویت‌های فرهنگی در سطح برنامه‌های کانون محسوب می‌شوند و محور تمام فعالیت‌های فرهنگی ما در کانون‌های مساجد است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطر نشان کرد: در راستای همین وظیفه ذاتی کانون‌ مساجد، خوشبختانه در همه کانون‌ها برنامه‌ نماز جماعت با حضور حداکثری نوجوانان و جوانان و با شکوه خاصی برگزار می‌شود، البته باید در کنار کیفیت بخشی نماز در فعالیت‌های قرآنی نیز اهتمام داشته باشیم.
 

نماز اول وقت را مبنای همه اصلاحات و نشاط معنوی

حجت الاسلام ذوالفقاری اقامه نماز اول وقت را مبنای همه اصلاحات و نشاط معنوی در جامعه دانست و افزود: همه بر این نکته واقف هستیم که در مسائل اجتماعی و اعتقادی نمی‌توان برخورد قهری داشت و بر همین اساس باید برای نسل جدید در مسائل دینی و معنوی ایجاد انگیزه و علاقه کنیم تا خودجوش به این سمت و سو کشیده شوند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: برخورد مناسب مسؤولان کانون مساجد و ائمه جماعات در جذب قشر نوجوان به مسجد و نماز جماعت بسیار مهم است و همچنین تلاش ما در کانون‌ها این است که برای این نسل با برگزاری کلاس‌های مختلف از هنری گرفته تا فنی و قرآنی جذابیت ایجا کنیم و در نهایت حضور این قشر را در مساجد پررنگ‌تر سازیم.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه بیان کرد: کلاس‌های اوقات فراغت کانون در همین راستا برگزار می‌شود، توجه به مسائل اعتقادی در این کلاس‌ها بسیار حائز اهمیت است و سعی می‌کنیم توجه به نماز را در تمام ابعاد زندگی یک نوجوان جاری سازیم و از مربیانی استفاده کنیم که خود آگاه و عامل به اصول اعتقادی هستند./842/302/ب3

ارسال نظرات