۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۳۷۰۸۲
آیت الله نوری همدانی در دیدار عمار حکیم:

علمای اسلام جبهه متحدی برای مقابله با مستکبران تشکیل دهند

حضرت آیت الله نوری همدانی خواستار وحدت جهان اسلام و بویژه علمای د ینی برای مقابله با مشکلات و جبهه استکبار شد و تاکید کرد که باید با وحدت و انسجام حرمین شریفین و قدس شریف را از دست غاصبان نجات دهیم.
آیت الله نوری همدانی دیدار سید عمار حکیم با آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان این که ما با دیده احترام به عراق نگاه می کنیم، تصریح کرد: مساله کنونی در عراق یک چالش و مبارزه بین ایمان و کفر است و اختصاصی به عراق ندارد.

 

این مرجع تقلید تاکید کرد: دشمنان اسلام با هم متحد شده اند، هدف آنها عراق، سوریه و اران و به طور کلی جهان اسلام است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ما در درجه اول باید با هم متحد باشیم، گفت: اتحاد بین شیعه و سنی به جای خود، اما اتحاد جبهه مقاومت بسیار مهم است.

 

وی اظهار داشت: پرچمی که با انقلاب در ایران بلند شده، با بیداری اسلامی در سایر کشورها این تحول گسترش یافته و این مساله از مرزهای کشورهای اسلامی در حال فراتر رفتن است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی ایران قدرت مردم را به جهانیان نشان داد، گفت: این قدرت مردم را امام احیا کردند و به آنان روحیه خود باوری دادند.

 

این مرجع تقلید حضور روحانیت و مرجعیت در کنار مردم عراق را بسیار مؤثر دانست و گفت: عراق مانند ایران نیست و یکپاچگی ایران را ندارد و هنوز هم عده ای طرفدار صدام هستند و این وظیفه شما را سنگین تر می کند.

 

باید حرمین شریفین و قدس شریف را از دست غاصبان نجات دهیم

وی خواستار اتحاد بیشتر جبهه اسلام شد و خاطرنشان کرد: باید علمای بزرگ جهان اسلام جبهه متحدی را تشکیل دهند و برای مشکلات جهان اسلام چاره اندیشی کنند.

 

این مرجع تقلید تنها راه حل مشکلات جهان اسلام را حفظ وحدت دانست و گفت: باید تلاش کنیم حرمین شریفین و قدس شریف را با اتحاد بیشتر از دست غاصبان نجات دهیم.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که روند کلی عالم به سمت پیروزی مستضعفان بر مستکبران است، گفت: قدرت ما در نفت و گاز نیست، بلکه در ایمان و قدرت اراده است.

 

گفتنی است، سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق که چندی روزی است در کشورمان حضور دارد، افزون بر ملاقات با شماری از مقامات برجسته کشور با مراجع تقلید و علما دیدار و گفت وگو کرد. /843/پ202/ج

ارسال نظرات