۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۴۳۸۷۶۵
استاد حوزه علمیه بابل:

شورای نگهبان چشم بیدار نظام اسلامی است

استاد حوزه علمیه بابل حفاظت از گلوگاه های مهم و حساس نظام را بر عهده شورای نگهبان دانست و گفت: شورای نگهبان به عنوان چشم بیدار مانع ورود ناخالصی ها به ارکان نظام اسلامی می شود.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع اعضای ستادی و سرناظران دفتر بازرسی شورای نگهبان در بابلکنار با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش تعیین کننده شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان از مهمترین ارکان نظام جمهوری اسلامی است که نقشی تعیین کننده در نظام سیاسی کشور ما دارد.

 

وی افزود: اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی ما بستگی به کارکرد شورای نگهبان دارد زیرا حفاظت از گلوگاه های مهم در نظام اسلامی به شورای نگهبان سپرده شده است.

 

نماینده سابق ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه با بیان برخی از وظایف شورای نگهبان، اظهار داشت: تطبیق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی به منظور صیانت از کلیت نظام و حفظ اسلامی آن توسط اعضای شورای نگهبان صورت می پذیرد.

 

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین وظایف شورای نگهبان نظارت استصوابی در انتخابات کشور است که در چهار حوزه همه پرسی، انتخابات مجلس خبرگان رهبری، انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس شورای اسلامی تجلی می یابد.

 

حجت الاسلام بابائیان به هجمه های سنگین علیه شورای نگهبان از خارج و داخل کشور اشاره و تصریح کرد: دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی همیشه در صدد این هستند که شورای نگهبان را تضعیف و تخریب کنند تا به اهداف خود برای به زانو در آوردن نظام اسلامی برسند.

 

وی شورای نگهبان را مانع مهم نفوذ دشمنان به ارکان نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: شورای نگهبان به عنوان یک صافی برای جلوگیری از نفوذ عناصر ناخالص به ارکان نظام است و باید شان و جایگاه این نهاد محترم شمرده شود.

 

امام جمعه بابلکنار دیگر ویژگی این نهاد را همکاری تعداد بالایی از افراد فرهیخته و انقلابی در قالب ناظران شورای نگهبان برشمرد و اظهار داشت: ناظران امین شورای نگهبان چشمان هوشیار این نهاد در عرصه انتخابات هستند تا از آرای مردم به عنوان حق الناس صیانت شود.

 

وی ادامه داد: کسانی که هدفمند و مغرضانه علیه جایگاه شورای نگهبان همجه می کنند، باید از سوی دستگاه قضایی مورد پیگیرد قرار گیرند و با آنها برخورد شود.

 

حجت الاسلام بابائیان به نهادهای مشابه شورای نگهبان در دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: وجود مجموعه ای مانند شورای نگهبان برای حراست قانون ومردم سالاری از ضروریات یک نظام مقتدر است.

 

امام جمعه بابلکنار احراز صلاحیت ها را دیگر وظیفه مهم شورای نگهبان عنوان و تاکید کرد: یکی از مظاهر حق الناس در عرصه انتخابات، انتظار مردم از شورای نگهبان برای تایید صلاحیت افراد واجد شرایط بر اساس استعلام ها از مراجع امنیتی و قضایی است./202/1313/ب1

ارسال نظرات