۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۴۳۹۸۲۹

انتقاد حجت الاسلام سرلک از برخورد سیاسی دولت‌ها با مسأله ازدواج

حجت الاسلام سرلک با انتقاد از اینکه دولت‌های مختلف با مسأله ازدواج برخورد سیاسی داشته‌اند، گفت: نامزدهای ریاست جمهوری برای دریافت رأی بیشتر از مردم و جلب افکار عمومی وعده‌هایی برای آسان شدن ازدواج داده‌اند، اما هیچ اقدام عملی برای تسهیل ازدواج از سوی آنها انجام نشده است.
حجت الاسلام علی  سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک، کارشناس مسائل دینی و خانوادگی، در برنامه «تا نیایش» شبکه پنج سیما، به بررسی ویژگی‌های خانواده موفق از منظر اسلام پرداخت و گفت: یکی از ارکان زندگی موفق حسن اعتماد همسران به هم است و نباید همسران به سخنان اطرافیان در مورد همسر خویش توجهی داشته باشند و مناسب است که با گفتمان ابهامات و اختلاف با هم را برطرف کنند.

 

حجت الاسلام سرلک عنوان داشت: افزایش معنویت در کاهش مخاطرات ذهنی، افکار منفی و اوهام انسان بسیار مؤثر است.

 

کارشناس مسایل خانوادگی بیان کرد: برخی از زمان‌ها ابراز علاقه همسران به فرزندان سبب می‌شود که این مسأله را نشانه بی‌توجهی به خویش بدانند، در حالی باید همواره همسران به هم مهرورزی داشته باشند و این ابراز علاقه را به منزله مقابله و بی توجهی همسر با خویش نپندارند.

 

وی با بیان اینکه خانواده‌ها در مسأله ازدواج برای انتخاب فرزند خویش احترام و ارزش قائل شوند، ابراز  کرد: مقابله و مخالفت بی‌دلیل با انتخاب فرزند سبب به وجود آمدن زمینه‌های لجاجت و افسردگی آنها می‌شود.

 

کارشناس مسایل خانوادگی اظهار داشت:خانوده‌ها نباید به بهانه‌ها و دلایل واهی با انتخاب فرزند و خواستگار فرزند خویش مخالفت کنند و مناسب است که والدین با راهنمایی و مشاوره عقلانی آنها را به گزینه انتخاب مناسب راهنمایی کنند.

 

حجت الاسلام سرلک ابراز کرد: در انتخاب همسر تنها ابراز علاقه و محبت طرفین به هم کافی نیست، بلکه تناسب روحی، خانوادگی و اجتماعی نیز لازم است و اگر تنها معیار ازدواج علاقه طرفین باشد، کمتر از یک سال این زندگی متلاشی می‌شود.

 

وی عنوان داشت: گناهانی که جوانان به دلیل تأخیر در ازدواج و در ارتباط با نامحرم انجام می‌دهند، تنها آنها در انجام این گناه مقصر نیستند، بلکه خانواده، جامعه، حکومت اسلامی و مسؤولان در این گناه شریک هستند، زیرا که امکانات و شرایط مناسب برای آسان شده ازدواج جوانان فراهم نکرده‌اند.

 

کارشناس مسائل خانوادگی ابراز کرد: اینجانب به عنوان طلبه‌ای که سالیانی طولانی تجربه مشاوره را در دانشگاه‌های مختلف کشو دارم، بیان می‌کنم که دولت‌های مختلف با رنگ و بوی سیاسی با مسأله ازدواج برخورد کرده‌اند و به جهت اخذ رأی بیشتر از مردم و جلب افکار عمومی وعده‌هایی برای آسان شدن ازدواج داده‌اند، اما هیچ اقدام عملی برای تسهیل ازدواج از سوی آنها انجام نشده است و تمامی وعده‌های آنها در این مسأله تنها جنبه تبلیغاتی داشته است.

 

حجت الاسلام سرلک بر ضرورت ترویج ازدواج آسان از سوی مسؤولان تأکید کرد و عنوان داشت: راهاندازی و افزایش خوابگاه‌های دانشجویی یکی از عوامل برای افزایش انگیزه ازدواج و تشکیل خانواده برای دانشجویان است. /998/پ202/ی

ارسال نظرات