۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۴۰۰۳۲
استاد حوزه مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی مدون شرط حل مشکلات حوزه

حجت الاسلام مردانی با بیان اینکه حوزه های علمیه با کمی و کاستی های روبه رو هستند، گفت: انتظار ما از مدیریت جدید حوزه‌های علمیه و همه مدیران، برداشتن گام مثبت در راستای حل مشکلات حوزه است.
حجت الاسلام مردانی

حجت الاسلام عبدالحمید مردانی، استاد حوزه علمیه در گفت ‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه انسجام در برنامه‌ریزی معاونت‌ها مهم است، ابراز کرد: عدم انسجام در برنامه‌ریزی‌ها یکی از کاستی‌هایی بوده که با توجه به تلاش‌های که برای برطرف شدن آن شد این مشکل حل نشد؛ بنابراین برنامه ریزی‌ها باید به صورت منسجم شکل بگیرد تا کمی از مشکلات موجود کاسته شود.

 

وی ادامه داد: از مدیریت جدید انتظار می‌رود که از جزیره‌ای عمل کردن مدیران جلوگیری کند و با برنامه‌ریزی مدون گام‌های مثبتی در راستای حل مشکلات حوزه بردارد.

 

حجت الاسلام مردانی با بیان اینکه بحث تبلیغ یک امر مهم است که باید به آن بیشتر توجه شود، گفت: این خواست معاونت تبلیغ است که روحانیونی که برای تبلیغ مفید هستند با برنامه‌ریزی درست مسؤولان در سطح جامعه تقسیم شوند.

 

استاد حوزه اضافه کرد: اگر طلاب برای تبلیغ به معاونت تبلیغ مراجعه کنند و با کمبود جا مواجه شوند و به تبلیغ فرستاده نشوند از منظر دینی نمود خوبی ندارد و یک فرصت خوب برای ترویج معارف اسلامی از جامعه گرفته می‌شود.

 

وی با بیان اینکه موضوع دیگری که بایستی به آن توجه شود بحث آموزش است، ابراز کرد: طرح جدیدی که قرار شد در حوزه های علمیه اجرا شود با عجله و بدون برنامه‌، در سال اول و دوم به صورت خوب و ایده آل ارائه نشد.

 

حجت الاسلام مردانی خاطرنشان کرد: مدیریت جدید برای انجام برنامه‌ها باید با برنامه ریزی و احتیاط کامل گام بردارد که بعد از مدتی از انجام کارها پشیمان نشود مانند بعضی از برنامه‌ها مانند مسأله آموزش و پرورش که در قبل به صورت اشتباهی انجام شدند.

 

وی اضافه کرد: مسأله حوزه های برادران با حوزه های خواهران و بقیه مراکز آموزشی یا جاهای دیگر مثل سفیران هدایت فرق می‌کند یک مدیریت با برنامه ریزی شده دقیق می‌خواهد.

 

استاد حوزه ابراز کرد: مسأله بعدی بحث پژوهش است که باید به آن توجه شود، معاونت پژوهش در امور پژوهشی و تحقیقی کارهای بسیار خوبی انجام داد ولی عدم انسجام در این جا هم خیلی مشهود است.

 

وی با بیان اینکه معاونت پژوهش باید به صورت مستقل وارد عمل شود، گفت: عدم انسجام در این است که بحث پژوهش را به معاونت آموزش سپرده‌اند و خروجی که مشاهده می‌شود نتیجه ایده الی نیست که در حد حوزه‌های علمیه باشد.

 

حجت الاسلام مردانی در پایان سخنان خود ابراز کرد: قسمت آموزش هم باید پژوهش محور باشد، ولی این امر باید از طریق معاونت پژوهش با برنامه ریزی بهتر مدیران حوزه محقق شود./875/ت302/ی

 

ارسال نظرات