۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۴۲۲۰۳
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین:

ایران حقوق بشر اسلامی را به کشورهای جهان عرضه کند

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین از ایران به عنوان کشوری توانمند برای الگو سازی در اجرای حقوق بشر اسلامی یاد کرد و گفت: ایران می‌تواند در اجرای حقوق بشر اسلامی پیش قدم شود و آن را به سایر کشورهای جهان عرضه کند.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت‌الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان این‌که کارشناسان دین مسؤول تدوین حقوق بشر اسلامی هستند، گفت: برای تدوین حقوق بشر اسلامی لازم است کارشناسان دینی در دنیای اسلام به تشکیل گروه‌هایی پرداخته و با بهره گرفتن از منابع دین، منشور حقوق بشر را متناسب با زمان و به زبان روز بنویسند و به جهان عرضه کنند. 

 

وی از ایران به عنوان کشوری توانمند برای الگوسازی در اجرای حقوق بشر اسلامی یاد کرد و ابراز داشت: ایران می‌تواند در اجرای حقوق بشر اسلامی پیشقدم شود و آن را به سایر کشورهای جهان عرضه کند، برای این کار لازم است در درجه نخست دولت‌مردان نظام اسلامی در ایران به آن عمل کنند و سپس آن را به عنوان یک الگو در مجامع بین المللی به ویژه در اجلاس کشورهای مسلمان عرضه کنند.

 

حجت‌الاسلام عباسی در ادامه افزود: انسان‌ها در جهان مشتاق رعایت حقوق بشر هستند، اما ممکن است در تعیین مصادیق آن دچار خطا شوند، از این رو الگوی حقوق بشر اسلامی می‌تواند راهنمای خوبی برای آنان باشد. 

 

وی سپس به ویژگیهای حقوق بشر اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به آموزه‌های دینی در حقوق بشر اسلامی حق تمام افراد مسلمان و غیر مسلمان رعایت می‌شود، چرا که طبق توصیه امیر مؤمنان(ع) به مالک بخشی از افراد برادران دینی مسلمانان و بخشی دیگر در خلقت با آنان مشترک هستند.

 

این کارشناس دینی در ادامه حق کشیهای صورت گرفته در جهان را از دیدگاه دینی محکوم دانست و عنوان کرد: حق کشیهایی که در حال حاضر در جهان رخ می‌دهد از دیدگاه دینی محکوم است، بر اساس آموزه‌های دین ما باید دشمن ظالم و یاور مظلوم باشیم حتی اگر ظالم و مظلوم هم دین و آیین ما نبوده و متعلق به کشورهای مختلف باشند.

 

وی با بیان چرایی تاکید بر کرامت در کنار حقوق بشر اسلامی ابراز داشت: خداوند با آفرینش انسان او را تکریم کرده و به عنوان جانشین خود از او یاد می‌کند، بنابراین انسان با چنین استعدادی اگر در راستای انسانیت قدم بردارد محترم است، حتی انسانهایی که دین ندارند نیز به میزان انسان بودن خود محترم هستند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین درباره مدعیان حقوق بشر در جهان اظهار داشت: مدعیانی که حقوق بشر را تدوین می‌کنند به جای توجه به بشر به دنبال تامین منافع خود هستند، بنابراین ما در جهان شاهد کشته شدن مردم کشورهای مختلف به دست این مدعیان هستیم.

 

وی در پایان گفت: از آن‌جایی که مدعیان حقوق بشر خواستار منافع و حکومت خود هستند، به بهانه‌های گوناگون مظلومان را نابود می‌کنند و تروریسم و همچنین انسانها را به خوب و بد تقسیم می‌کنند و منافع خود را ملاک این تقسیم قرارمی‌دهند./302/955/ب1

ارسال نظرات