۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۴۴۲۳۴۶
آيت الله نمازي:

پياده روي اربعين حسيني از بركات رهبر معظم انقلاب است

نماينده ولي فقيه دركاشان، گفت: طرح پياده روي اربعين در نظام جمهوري اسلامي از بركات رهبر معظم انقلاب است كه به معظم له الهام شده بود، همانگونه كه در مذكرات با 1+5 بارها به مسؤولان تأكيد كرد آمريكايي ها قابل اعتماد نيستند اما برخي اعتقاد داشتند اگر با آمريكا كنار بيايند مشكلات حل خواهد شد، اما امروز مشخص شد آنها همه چيز را ايران گرفتند و هيچي به ايران ندادند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از امروز در ديدار رييس اداره حج و زيارت و دست اندركاران كاروان هاي زيارتي شهرستان كاشان، برنامه ريزي و مديريت و خدمتگذاري براي زائرين امام حسين(ع) براي پياده روي اربعين حسيني را افتخاربزرگي دانست و گفت: در روايات است كساني كه به حرم امام حسين(ع) مشرف مي شوند اين افتخار دارند كه 124 هزار پيامبر با آنها مصافحه مي كنند.

 

وي افزود: مصافحه 124هزار پيامبر الهي ومعصوم با زائر امام حسين(ع) را مهم قلمداد كرد و افزود: زيارت امام حسين(ع) كاري بزرگ و مقرب عندالله است كه انبياء با افتخار زائرين امام حسين(ع) را در آغوش مي گيرند.

 

آيت الله نمازي زيارت امام حسين(ع) را افتخار بزرگي براي شيعه دانست و با بيان اينكه ديگران از اين فيض محروم هستند، تصريح كرد: از اهل سنت نيز اگر افرادي قائل به اهل بيت(ع) نباشند به دليل جهالت آنها است اما چنانچه محبت اهل بيت(ع) در دل داشته باشند، آنها نيز از فيض شفاعت اهل بيت(ع) محروم نمي مانند.

 

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهارداشت: امام حسين(ع) غريبانه در صحراي كربلا به شهادت رسيد اما تفكر توحيدي امام حسين(ع) در پايان عمر دنيا تمام كره زمين را فرا خواهد گرفت و همه بشريت در پايان اين ماجرا حسيني خواهند شد و شاهد آن نيز پياده روي اربعين حسيني است كه از سالهاي گذشته آغازشده است و سال به سال بر جمعيت آنها افزوده مي‌شود.

 

وي با اشاره به پياده روي بيش 20 ميليوني اربعين حسيني در سالهاي گذشته، بيان داشت: فرهنگ عاشورا در افكار عمومي در حال توسعه و پيشرفت است و مردم به آرامي به سپاهياني كه بايد روز عاشورا به كربلا مي رفتند محلق مي شوند و نداي هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام حسين در گوش تاريخ ماندگار شده است.

 

آيت الله نمازي با تأكيد بر اينكه تاريخ اين نداي مظلومانه امام حسين(ع) را فراموش نخواهد كرد بيان داشت: سال به سال  به تعداد گروه ها، تشكل ها، مردم، ملت ها حتي غيرمسلمانان كه در سال گذشته نيز در بين كاروان هاي پياده روي اربعين حضور داشتند اضافه مي شود.  

 

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم يادآور شد: آنچه از آيات و روايات و تجربه تاريخ استنباط مي‌شود، نهضت حسيني و نهضت مهدوي آغاز شده است و پياده روي اربعين حسيني شروع نهضتي است كه توسط شيعيان امام حسين درحال توسعه و گسترش است و مردم جهان را به خودش جذب مي كند.

 

آيت الله نمازي تأكيد كرد: مسأله عاشورا و كربلا يك سرمايه اي براي اسلام و شيعه است كه دشمن در طول تاريخ تلاش كرده است تا اين سرمايه را از شيعه بگيرد و شيعه را خلع سلاح و آثار كربلا را محو كند تا كربلايي در حافظ مردم باقي نماند.

 

وي افزود: اولين كسي كه تلاش كرد اين سرمايه را از شيعه بگيرد متوكل عباسي بود كه قبر امام حسين(ع) را به آب بست تا شخم بزند اما نتوانست چون با اراده خدا نمي توان مبارزه كرد.

 

به گفته وي، خواستند امام حسين(ع) را محو كنند اما نتوانستند، بني عباس و بني اميه و سلاطين و پادشان جائر رفتند و اثري از آنها باقي نمانده است اما امام حسين(ع) هنوز ماندگار است و هر روز كه مي گذرد ماندگارتر مي شود و نمي توان امام حسين(ع) را از تاريخ بشريت بگيرند.

 

نماينده ولي فقيه دركاشان، يادآور شد: طرح پياده روي اربعين در نظام جمهوري اسلامي از بركات رهبر معظم انقلاب است كه به معظم له الهام شده بود، همانگونه كه در مذكرات با 1+5 بارها به مسؤولان تأكيد كرد آمريكايي ها قابل اعتماد نيستند اما برخي اعتقاد داشتند اگر با آمريكا كنار بيايند مشكلات حل خواهد شد اما امروز مشخص شد آنها همه چيز را ايران گرفتند و هيچي به ايران ندادند.

 

آيت الله نمازي، پياده روي اربعين حسيني را همراه با تحول و امواجي در سراسردنيا دانست و اظهار داشت: مسؤولان و دولت بايد از ظرفيت پياده روي اربعين حسيني در جهت ترويج فرهنگ حسيني و عاشورايي و ترويج فرهنگ مهدوي بيشترين بهره برداري را داشته باشندكه اين امر نيازمند تدبير و برنامه ريزي سنگيني است و بايد نشان بدهند جمهوري اسلامي تواند كارهاي سخت و سنگين را انجام دهد و سبب روسياهي دولت عربستان شود كه توان اداره يك ميليون زائر خانه خدا را ندارد./1307/202/ب3

ارسال نظرات