۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۴۴۲۳۶۲
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

شهدای رسانه نشانگر صداقت و امانت‌داری این صنف هستند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: شهدای خبرنگار، عزت و افتخار جامعه رسانه را رقم زدند.
تجدید میثاق اصحاب رسانه شیراز با شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، سردار خداداد ابراهیمی در آیین گرامیداشت آغاز هفته خبرنگار و تجدید میثاق با شهدا که با نثار گل بر مزار شهدای گمنام از سوی خبرنگاران انجام شد، اظهار داشت: یک خبرنگار باید حال و هوایی مانند شهید باقری داشته باشد که ایشان قبل از این‌که مسؤول اطلاعات سپاه باشد خبرنگاری با بصیرت بالا بود و توانست اطلاعات را به اخبار منشأ حرکت بدل کند.

 

وی افزود: یک خبرنگار باید با ایمان، معتقد به انقلاب و ولی امر مسلمین و دارای همه فضائل اخلاقی باشد تا اخبار و اطلاعاتی که ارائه می‌کند دلنشین بوده و در راستای اهداف انقلاب باشد.

 

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر قدم‌های یک خبرنگار در مسیر الهی باشد مزد وی شهادت خواهد بود و شهدای رسانه نشانگر صداقت و امانت‌داری این صنف هستند و امید داریم خبرنگاران ما با جهاد اکبر بتوانند اخباری صحیح و مایه نشاط جامعه را تولید کرده و دل رهبری را شاد کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در ادامه این برنامه عنوان کرد: وجود انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف در حوزه رسانه و سایر حوزه‌های فرهنگی برکات بسیار دارد.

 

بهزاد مریدی افزود: نگریستن از دریچه و منظر زیبایی‌شناسی به حوزه انتشار اخبار باید پررنگ‌تر شود چنانکه فوتوژورنالیست در سال‌های اخیر از این منظر پیشرفت مناسبی داشته و توانسته ارتباط خوبی با عموم مردم برقرار کند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: در دهه کرامت و همزمان با هفته خبرنگار شاهد تجدید میثاق اهالی رسانه با شهدای دفاع مقدس در قطعه شهدای گمنام و تجلیل از خانواده دو شهید رسانه استان فارس شهیدان مصطفایی و نوبهار بودیم تا بار دیگر خط‌مشی اصلی در حوزه رسانه را به خود یادآور شویم.

 

مریدی تصریح کرد: شش بعدازظهر فردا برنامه گرامیداشت روز خبرنگار در هتل شیراز برگزار می‌شود و همچنین افتتاح نمایشگاه عکس خبری «شات‌های شیرین» در نگارخانه استاد غلامی، برگزاری جلسه نشست خبرنگاران و اهالی رسانه، دیدار اهالی خبر با نماینده ولی‌فقیه در فارس و تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) و حضور در منزل چند تن از خبرنگاران و ارائه مفاهیم آموزشی از دیگر برنامه‌های این هفته است که با همکاری استانداری، خانه مطبوعات، سپاه استان و بسیج رسانه تدارک دیده‌شده است./202/919/ب1

ارسال نظرات