۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۴۴۳۸۲
امام جمعه آمل:

حمایت از تولید داخلی زمینه ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه ‌آمل گفت: حمایت از تولید داخلی زمینه ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی است که تولیدکنندگان پیشگام نهادینه سازی و اجرای شعار سال قرار دارند.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امشب در دیدار جمعی از فعالان صنعت با بیان این که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل قرار داریم که باید تلاش های شایسته ای صورت دهیم، گفت: ضرورت دارد از همه ظرفیت ها در راستای تحقق شعار سال استفاده شود.

وی افزود: تحقق شعار سال برکات و دستاوردهای ارزشمندی دارد که باید تلاش های شایسته ای در این مسیر صورت دهیم تا زمینه اجرایی شدن آن فراهم شود.

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال نیازمند بهره گیری از ظرفیت های داخلی است که می توانیم با اقدام ارزشمند به موفقیت های خوبی دست پیدا کنیم.

امام جمعه آمل ادامه داد: ضرورت دارد تا تولیدات داخلی را تقویت کرده و به آن توجه کنیم که زمینه ساز توسعه اقتصادی و تولیدی می شود و برکات والایی برای کشور دارد.

وی با بیان این که تقویت تولید و صنعت سبب گسترش اشتغال نسل جوان جامعه شده و نقش بسزایی در کارآفرینی برای جوانان جویای کار دارد، گفت: بهبود وضعیت اشتغال امری مهم و اساسی است که باید در این عرصه کوشا باشیم.

حجت الاسلام مرتضوی اظهار داشت: حمایت از تولید داخلی زمینه ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی است که تولیدکنندگان پیشگام نهادینه سازی و اجرای شعار سال قرار دارند.

امام جمعه آمل ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی مورد توجه مقام معظم رهبری است که همه ما وظیفه داریم با تمام توان در خدمت تولید و صنعت بوده و نهادینه سازی شایسته ای نسبت به این امر مهم و اساسی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مدیران کشور با برنامه ریزی درست و اقدام و عمل دقیق برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تلاش کرده و بسترسازی مناسبی در این عرصه صورت دهند.

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: همه ظرفیت ها باید در خدمت رشد و توسعه تولید داخلی باشد تا بتوانیم گسترش روزافزونی در این زمینه داشته باشیم که خیر و دستاوردهای ارزنده ای در آن وجود دارد.

امام جمعه آمل ادامه داد: ضرورت دارد بانک ها در مسیر حمایت های شایسته از فعالان تولیدی و صنعتی گام بردارند تا شاهد کاهش مشکلات و دغدغه های فعالان این عرصه باشیم.

وی با بیان این که نیاز است نشست های هم اندیشی با هدف رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی برگزار شود، افزود: واحدهای صنعتی مشکلاتی دارند که باید با توان لازم در مسیر ایجاد اشتغال پایدار قدم برداریم.

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: دولت و ملت می توانند نقش بسزایی در توسعه و حمایت از فعالان داخلی داشته و پشتوانه خوبی برای آنان باشند و یارگیری شایسته ای صورت دهند.

امام جمعه آمل ادامه داد: نیاز است مردم ما در خرید کالاهای مورد نیاز خود از محصولات تولید داخلی بهره گیری کنند که می تواند نقش بسزایی در حمایت از صنایع کشورمان داشته باشد.

وی افزود: فرهنگ سازی گسترش استفاده از کالای داخلی ضرورت دارد که باید این امر مهم و اساسی به بهتری نحو ممکن و آن گونه که شایسته است در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام مرتضوی اظهارداشت: جامعه تولیدکنندگان نیز باید در این عرصه کوشا بوده و کیفیت کار خود را بالا ببرند تا شاهد تولیدات خوب و مناسبی برای مصرف کنندگان داخلی باشیم.

امام جمعه آمل ادامه داد: با تقویت بخش تولیدات داخلی شاهد رونق اقتصادی و توسعه می شویم که باید به این امر گرانقدر توجه جدی و ویژه ای انجام شود که نیازمند اهتمام شایسته است.

گفتنی است، صنعت شهرستان آمل حال و روز خوشی ندارد که بخش بسیاری از واحدهای تولیدی به مرحله تعطیلی رسیده یا به صورت نیمه فعال مشغول تلاش هستند که ضرورت دارد اقدامات اساسی و شایسته ای صورت گیرد تا وضعیت صنعت آمل به عنوان فعال ترین شهرستان صنعتی استان مازندران بهبود پیدا کند./1314/202/ب2

ارسال نظرات