۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۴۴۵۳۶۸
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج برخوار:

مسجد مهمترین پایگاه دین است/ انقلاب اسلامی مساجد را احیا کرد

سرهنگ شفیعی با اشاره به نقش مساجد در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی موجب احیای مساجد شد، با نقش آفرینی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مساجد احیا شدند.
روز جهانی مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سرهنگ محمد شفیعی، فرمانده ناحیه مقاوت بسیج برخوار، شب گذشته در گردهمایی ائمه جمعه، ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، هیأت امنای مساجد و مسؤولان ناحیه مقاومت بسیج برخوار در منزل آیت الله ناصری، با اشاره به نقش مساجد در تاریخ اسلام و در صرد اسلام، گفت: مسجد نخستین و مهمترین پایگاه دین بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همیشه کارکرد مسجد در راستای نشر و ترویج دین و معارف دینی بوده است، پیش از انقلاب اسلامی متأسفانه مساجد کارکرد خود را تا حدی از دست داده بودند، اما با نقش آفرینی در انقلاب اسلامی به عنوان پایگاه‌ها انقلاب و با پیروزی انقلاب اسلامی مساجد دوباره احیا شدند.

شفیعی ادامه داد: مساجد نقشی مهم و مؤثری در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایفا کردند، تمام فعالیتهای دفاع مقدس اعم از اعزام نیروها، تهیه ادوات و تدارکات برای جبهه، آموزش نیروها و بسیاری از مسائل دیگر در مساجد صورت می‌گرفت، در حقیقت انقلاب اسلامی از مسجد شکل گرفت و موجب احیای مساجد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج برخوار، با اشاره به شکل گیری تفکری انحرافی در آمریکا و در میان صهیونیستها مبنی بر لزوم نابودی مسجدالاقصی برای ساخت معبد سلیمان و زمینه سازی ظهور حضرت عیسی(ع)، تصریح کرد: این تفکر انحرافی در آمریکا و در اروپا و در میان صهیونیستها شکل گرفت و موجب شد افرادی افراطی اقدام به آتش زدن مسجدالاقصی در 30 مرداد سال 48 کنند.

وی پیشنهاد ایران در کنفرانس کشورهای اسلامی برای نامگذاری 30 مردادماه به عنوان روز جهانی مسجد را یک ابتکار عمل بسیار سازنده دانست که با استقبال کشورهای اسلامی مواجه شد و افزود: صهیونیستها نمی‌دانستند که با این کار نه تنها کاری علیه مسجد الاقصی از پیش نخواهند برد بلکه موجب تضعیف خودشان و شکل گیری یک اجماع میان مسلمانان برای پاسداشت و گرامیداشت مساجد شدند.

شفیعی با اشاره به جنایات آمریکا و متحدانش علیه مسلمانان، خاطرنشان کرد: مساجد باید به محلی برای تبیین جنایات و توطئه‌های دشمنان تبدیل شوند، مسجد باید به مردم آگاهی برساند، متأسفانه نتوانسته‌ایم کارکرد مسجد را در فعالیتهای خود ایجاد کنیم و لازم است اقدامات جدی برای عملی کردن و اجرایی کردن کارکردهای مسجد صورت پذیرد./202/1304/ب1

ارسال نظرات