۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۴۴۵۵۴۶
استاد حوزه علمیه بابل:

مسجد قرارگاه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در هر منطقه است

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که مسجد قرارگاه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در هر منطقه است، گفت: عمران و آبادی مسجد به ساخت شکیل ترین نماها و بناها نیست، بلکه به حضور گسترده مؤمنان برای ادای نمازهای جماعت و حضور فعالانه در این مکان مقدس است.
حجت الاسلام محسن شیخی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، استاد حوزه علمیه بابل شب گذشته در جمع متولیان و فعالان فرهنگی مساجد منطقه لاله آباد با تقدیر از تلاشهای خادمان مساجد، گفت: مساجد قلب تپنده و مرکز قرارگاه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در هر منطقه است.

وی افزود: رونق مساجد موجب کاهش بسیاری از آسیب ها و مشکلات در هر روستا و منطقه می شود و توجه به حفظ، نگهداری و رونق مساجد باید به صورت جدی پیگیری شود.

 امام جمعه لاله آباد به برخی از آسیبهای مساجد پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه برخی از مساجد تنها برای مراسم ترحیم استفاده می شوند و در اوقات دیگر درب مسجد بسته است و این برخلاف فلسفه و اساس بنای مسجد است.

وی ادامه داد: دشمنان از باز بودن مسجد و آبادی این مکان مقدس هراس دارند و آبادی مسجد به محور بودن مسجد در همه فعالیتهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی ورزشی در سطح منطقه است.

حجت الاسلام شیخی با بیان این مطلب که مسجد پایگاه تقویت هویت اسلامی است، تصریح کرد: صدای اذان از مساجد باید در اوقات شرعی بلند شود و متولیان مساجد باید نسبت به پخش اذان از مساجد حساس باشند زیرا اذان از شعائر مهم و مورد تاکید اسلام است.

وی افزود: متأسفانه از برخی از مساجد صدای اذان در سه وقت شنیده نمی شود و باید متولیان مساجد برای پخش اذان بصورت متعارف و معمول اهتمام ویژه به خرج بدهند.

استاد حوزه علمیه مساجد را پایگاه آگاهی بخشی عنوان کرد و گفت: در تمام مساجد باید نمازهای پنچ گانه به صورت جماعت برگزار شود و این مورد تأکید اسلام است تا مسلمانان ضمن اجتماع، آگاهی های لازم را در حوزه های فردی و اجتماعی پیدا کنند.

وی تأکید کرد: عمران و آبادی مسجد به ساخت شکیل ترین نماها و بناها نیست، بلکه به حضور گسترده مؤمنان برای ادای نمازهای جماعت و حضور فعالانه در این مکان مقدس است.

حجت الاسلام شیخی با اشاره به جایگاه مهم و مقدس مسجدالاقصی، تصریح کرد: مسجدالاقصی قبله نخست مسلمانان و مکانی مقدس در نگاه تمام ادیان ابراهیمی و محل معراج پیامبر(ص) است که امروز در محاصره عناصر پلید صهیونیستی قرار دارد.

وی با اشاره به سالروز به آتش کشیده شدن این مکان مقدس از سوی صهیونیست ها، افزود: هر از چند گاهی اخباری از هتک حرمت از سوی صهیونیست ها به مسجدالاقصی از رسانه ها منتشر می شود و مسلمانان باید با وحدت و انسجام از این مکان مقدس دفاع کنند./1313/202/ب2

ارسال نظرات