۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۴۵۹۱۳
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر بروجرد:

تحول در متون حوزه فرصتی برای ارتقای سطح علمی طلاب است

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد ایجاد تحول در متون حوزه را فرصتی برای ارتقای سطح علمی طلاب دانست و گفت: برای ارتقای کیفی متون حوزه باید نظر مراجع تقلید و کارشناسان دینی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
تحول در حوزه

حجت الاسلام ابراهیم یارمحمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به روند تغییر و تحول در متون حوزه اشاره کرد و بیان داشت: مدارس علمیه تحت نظر حوزه علمیه قم هستند و در این راستا سیاستهای کلی حوزه در مدارس اجرا می شود.

وی با اشاره به وضعیت پذیرش طلاب در مدارس علمیه در دو مقطع سیکل و دیپلم، افزود: دروس طلبه ها با توجه به مقطع پذیرش آنها باید متفاوت باشد.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد به روشهای تغییر و تحول در متون حوزه اشاره کرد و افزود: در این راستا یک سال به دوره مقدمات پذیرفته شدگان مقطع سیکل اضافه و برای مقطع دیپلم نیز یک سال کم می شود.

وی با بیان اینکه پذیرفته شدگان در مقطع دیپلم از نظر درسی قوی هستند، اظهار داشت: اخلاق این طلاب باید در مدارس علمیه همراه تحصیل تقویت و پرورش یابد.

حجت الاسلام یارمحمدی تصریح کرد: پذیرفته شدگان در مقطع سیکل از نظر اخلاقی آمادگی بیشتری برای پذیرش دارند و باید سطح علمی این افراد تقویت شود.

وی ایجاد تغییر و تحول در متون حوزه را امری مؤثر برای ارتقای سطح علمی طلاب بیان کرد و گفت: این تحول باید با توجه به مقطع پذیرش طلاب جدیدالورود در نظر گرفته شود.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد در ادامه با بیان اینکه تربیت و پرورش طلاب در مدارس با هدف تربیت مبلغان و کارشناسان دینی برای فعالیت در جامعه و هدایت افکار عمومی است، خاطرنشان کرد: عدم تناسب متون حوزه با مسائل فرهنگی و اجتماعی موجب بروز مشکلاتی در این زمینه می شود.

وی گفت: تربیت و پرورش طلاب در مدارس علمیه باید به گونه ای باشد که به مشکلات جامعه آگاه باشند و با راهکارهای مقابله با مشکلات اجتماعی و فرهنگی آشنا شوند./9459/303/ب2

ارسال نظرات