۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۴۴۵۹۳۲
مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه تأکید کرد؛

ضرورت یاد شهیدان در منبرهای سخنرانی

مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور در حرم رضوی گفت: حکومت اسلامی به برکت خون شهیدان شکل گرفته بنابراین یاد آنها تکلیفی برما است و اما کسانی که در منبر سخنرانی خود حاضر به یاد شهیدان نیستند، بی انصاف ترین افراد بوده که استحقاق سخنرانی برای مردم ندارند.
مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمدرضا طباطبایی نسب، مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه کشور، سوم شهریورماه پیش از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن جامع حرم رضوی اظهار کرد: خداوند انسان را با ثمراتش از قبیل فرزند، موقعیت اجتماعی، علم، ثروت امتحان می کند و عزیز شدن نزد خدای متعال و امام رضا(ع) بدون این آزمون و امتحانات امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه یکی از عرصه های امتحان الهی، در برابر دشمن است، تصریح کرد: مؤمن دربرابر دشمنان خدا هراسی ندارد و ترسی به دلش راه نمی دهد، کسی که در برابر دشمن سرفرود آورد از این امتحان الهی رد شده است.

مسؤول موسسه فرهنگي نورالائمه مطرح کرد: ابی عبدالله حسین بن علی(ع) در میدان کربلا امتحانات بسیار دادند که یکی از آنها در برابر دشمن بود، ایشان تا آخرین لحظه فرمودند «هیهات من الذله» و لحظه ای عقب نشینی نکردند.

مبلغ دین هراسی جز از خدا ندارد

حجت الاسلام طباطبایی نسب عنوان کرد: یکی از خصوصیات مبلغ دین و یکی از شاخصه های کسی که قصد آبادانی مسجد را دارد اینست که هیچ ترسی جز ترس از خدا در وجودش نیست.

وی با اشاره اینکه شیطان دشمن قسم خورده انسان است، تأکید کرد: شیطان در کمین افرادی است که می خواهند خوب زندگی کنند  نه بدکاران، بنابراین برای نجات از وسوسه های شیطان که همیشه در کمین است، باید به خداوند و اهل بیت(ع) پناه برد.

مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه ‌جمعه کشور خاطرنشان کرد: کسی که از خدا بترسد خداوند راه را برایش باز می کند، امام خمینی(ره)، عالم شجاع و مجاهد انقلاب خوف از خدا داشتند که انقلاب را به پیروزی رساندند همچنین رهبر معظم انقلاب امروز از هیچ کس جز خدا هراسی ندارند.

وی افزود: عرصه دیگر امتحان الهی جوع به معنای نداریها است که انسان در نبود سلامتی، از دست دادن موقعیت اجتماعی، خدشه دارشدن اعتبار، از دست دادن ثروت و فقر شاکر باقی می ماند!

حجت الاسلام طباطبایی نسب ادامه داد: امام حسین(ع) دینِ کسانی که تظاهر به دینداری می کنند را به آب دهان تشبیه کرده اند تا زمانی که در کام انسان شیرین است آن را دوردهانش می چرخاند، یعنی تا دنیای آنها تأمین باشد پای دینشان هستند اما به محض مبتلا به یک بلا و گرفتاری دینداران واقعی کم می شوند.

مسؤول موسسه فرهنگي نورالائمه اظهار کرد: آدمی که بنده دنیا و شهوت شد نمی تواند بنده خدا شود، خاصیت حب دنیا ذلت است؛ جنس محبت به دنیا باعث خوار و ذلیل شدن آدمی می شود اما جنس محبت به خدا و محبت به امام انسان را عزیز می کند.

برگزاری کنسرت موسیقی نتیجه مال حرام است

وی افزود: امتحان دیگر خداوند در اموال است که آیا وسیله خمس، صدقه، قرض بوده است، همچنین در قیامت از مال ما سؤال می شود که از چه راهی آن را به دست آورده و در چه راهی مصرف کرده ایم.

حجت الاسلام طباطبایی نسب تصریح کرد: کسی که مال حرام جمع کرده کنسرت موسیقی برگزار می کند و از اختلاط زن و مرد در آن لذت می برد تمام وجودش آلوده به حرام است و کسی که مال حلال کسب کرده باشد در مسیر حلال خرج می شود.

وی در حالیکه در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) سخن می گفت، بیان کرد: چهارمین عرصه امتحان که باید خود را برای آن آماده کنیم، جان است که تا چه حد حاضر به گذشت از جان در راه خدای متعال هستیم، شهیدان کسانی بودند که از این امتحان سربلند بیرون آمدند.

ضرورت یاد شهیدان در منابر سخنرانی

مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه ‌جمعه کشور متذکر شد: کسانی که در منبر سخنرانی خود حاضر به یاد شهیدان انقلاب، مدافعان حرم و امام راحل نیستند و حتی یک کلمه درباره آنان سخن نمی گویند، بی انصافترین افراد هستند که استحقاق سخنرانی برای را مردم ندارند.

حجت الاسلام طباطبایی نسب خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی به برکت خون شهیدان شکل گرفته است بنابراین یاد آنها تکلیفی برماست، امنیت امروز مدیون خون شهیدان است، اگر فضای جامعه ناامن باشد حتی از خانه خود نمی توان خارج شد.

وی با اشاره به اینکه پنجمین عرصه امتحان الهی فرزند است، بیان کرد: برخی حاضر به گذشت از فرزند خود نیستند، حتی اگر فرزندش خلافکار باشد از او حمایت می کند، این شخص در هر منصبی باشد در این امتحان مردود است.

حجت الاسلام طباطبایی نسب عنوان کرد: یکی دیگر از عرصه های امتحان الهی ولایت است و از جمله کسانی که در همه میدانها امتحانش را خوب پس داد حضرت زهرای مرضیه(س) است./202/1308/ب1

ارسال نظرات