۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۴۵۹۷۱
سردار نقدی:

نیازمند جهاد اقتصادی برای خروج از رکود هستیم

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر توجه به صنایع کوچک در شهرستان‌ها و روستاهای کشور گفت: نیازمند جهاد اقتصادی برای خروج از رکود هستیم.
سردار نقدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین امروز در جلسه تنظیم میثاق‌نامه صنایع تبدیلی در شهرستان هشترود که با حضور صاحبان صنایع، مسؤولان لشکری و کشوری همراه بود، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی تنها با شعار دادن محقق نخواهد شد.

وی با تأکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار اقدام و عمل جدی دولت و ملت در راستای تحقق اصول و سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند، خاطرنشان کرد: یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به صنایع تبدیلی کوچک روستایی است، تجمیع چنین صنایعی در کنار یکدیگر واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی را محقق می کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این‌که نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌ها، منابع و نیروی انسانی موجود در کشور به بهترین شکل ممکن بهره مند شویم، گفت: امروز اگر چین بازارهای جهانی را در دست دارد از همین کارگاه‌های کوچک آغاز کرده است، بها دادن به صنایع کوچک در شهرستان‌ها و روستاهای کشور ضرورت دارد.

سردار نقدی با تأکید بر این‌که نیازمند جهاد اقتصادی برای خروج از رکود هستیم، تصریح کرد: هر سال میلیون‌ها تن کالا تولید می‌کنیم اما آنها را دور می‌ریزیم و از بین می‌بریم و ضایع می‌کنیم، بخش اعظم تولید ما در محل تولید و بخشی هم در حمل و نقل و توزیع از بین می‌رود.

وی با تأکید بر ارتقای بهره‌وری، کاهش قیمت و ارتقای کیفی تولید ایرانی اظهار داشت: سالانه 200 هزار تن خرما، 7 هزار تن سیب در کشور ما در حین تولید از بین می‌رود و بخشی هم چون مرغوبیت کالا برای ورود به بازار را ندارد و بخشی هم چون بازار اشباع می‌شود از بین می‌رود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این‌که برای رقابت در بازارهای جهانی نیازمند بهبود زیرساخت های اقتصادی کشور و به روز شدن دانش تولید هستیم، افزود: برای حضور موفق در بازارهای جهانی مجبوریم با کمترین قیمت بهترین کیفیت را ارایه کنیم تا بتوانیم مقابل کالای خارجی رقابت کنیم.

وی توسعه صنایع تبدیلی در روستاها و ارایه تسهیلات کم بهره به خانوارهای روستایی برای راه اندازی کسب و کار خانگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: صنایع تبدیلی کوچک روستایی را با توجه به اقلیم و ظرفیت های موجود در مناطق مختلف کشور از اهمیت مضاعفی برخوردار است، در صنایع روستایی مواد اولیه با قیمت تمام شده در محل تولید می‌شود.

همچنین احمد تقی‌پور، فرمانده سپاه ناحیه هشترود در سخنانی به اقدامات و برنامه های اقتصادی بسیج شهرستان در رونق کسب و کار در منطقه پرداخت و اظهار داشت: یک میلیارد و 870 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره برای ایجاد صنایع کوچک در طول یک سال گذشته پرداخت شده است./935/202/ب2

ارسال نظرات