۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۴۶۰۳۰
معاون عمرانی استانداری قم خبرداد؛

متروی قم در ابتدای سال 96 به بهره‌‌برداری می‌رسد

بهشتی با بیان این که استانداری قم 186 پروژه عمرانی را در دستور کار خود دارد، گفت: چندی پیش خط یک متروی قم افتتاح شده و در ابتدای سال آینده نیز خط دو آن بهره برداری و آغاز به فعالیت خواهد کرد.
محسن بهشتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه شورای اداری استان قم و آیین افتتاح همزمان 186 پروژه عمرانی پیش از ظهر امروز با حضور وزیر اطلاعات در تالار معصومیه فرمانداری استان قم برگزار شد.

محسن بهشتی معاون عمرانی استاندار قم در این جلسه با اشاره به پروژه های عمرانی استان اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات اقتصادی حاکم در کشور، استان قم از نظر مسائل عمرانی و شهرسازی پیشرفت خوبی داشته و بیشتر فعالیت های خود را در سه حوزه عمران، صنعت و کشاورزی متمرکز کرده است و در کل 186 پروژه در سطح استان قم به زودی بهره برداری می شود.

26 طرح استانداری در حوزه عمران

معاون عمرانی استاندار قم با بیان این که در حوزه عمران در سه سال گذشته 26 طرح به بهره برداری رسیده و یا به زودی به بهره برداری می رسد، افزود: در عمران شهری مسأله نخست بلوار پیامبر اعظم است که اتفاقا  زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری را ایجاد کرد و همچنین خط یک متروی قم افتتاح شده و در ابتدای سال آینده خط دو آن نیز آغاز به فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: راه اندازی ایستگاه راه آهن برای قطارهای پرسرعت قم، تهران، اصفهان و قم اراک یکی دیگر از پروژه های عمرانی استان است که خطوط متروی ا و ب به زودی در نقطه مرکزی قم احداث خواهد شد و قطارهای درون شهری و برون شهری با هم همراه خواهد کرد.

بهشتی با بیان این که در حوزه مسکن 46 هزار واحد مسکن مهر در تعهد استان بوده است، ابراز داشت: در سه سال گذشته بیش از 18 هزار واحد به بهره برداری رسیده است و در هفته دولت نیز 1700 واحد به بهره برداری نهایی رسیده و تحویل صاحبان می شود؛ از کل تعهد ما فقط دو هزار و هشتصد واحد باقی مانده که به امید خدا در پایان سال 95 با تلاش اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل تعاون در استان قم به بهره برداری می رسد.

فعالیت های گردشگری، کشاورزی، صنعت، بهداشت و فرهنگ

وی تأکید کرد: گردشگری در قم نیز با افتتاح 4 پروژه از جمله احیای خانه های تاریخی، فعایت های تفریحی و تفرجگاهی رونق گرفته و در بخش کشاورزی نیز کوشش های زیادی برای احیای انهار، رونق دامداری و مرغداری انجام شده به گونه ای 42 طرح در حوزه کشاورزی در دستور کار استانداری قم قرار گرفته است.

معاون عمرانی استانداری قم با اشاره به فعالیت های استانداری در حوزه بهداشت و درمان یادآور شد: بیمارستان های استان قم در کل هزار و 700 تخت خواب برای پذیرش بیماران داشت که با پیگیری های صورت گرفته به زودی 3هزار تخت دیگر به این میزان اضافه خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: علاوه بر تلاش های صورت گرفته در زمینه های کشاورزی و عمرانی استانداری قم در بخش صنعت نیز 3 طرح بزرگ عمرانی و در بخش فرهنگی 10 طرح عمده را دنبال می کند./1330/پ202/ی

ارسال نظرات