۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۴۶۱۷۰
امام جمعه موقت کرمان:

دولت، خدمات خود را به مردم گزارش دهد

حجت الاسلام محمد صباحی گفت: در هفته دولت باید خدماتی که از سوی مسؤولان برای مردم صورت گرفته به گوش مردم برسد تا مردم نسبت به آنان آگاه شوند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صباحی امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه موقت کرمان، در خطبه های نماز جمعه امروز در مصلای بزگ امام علی (ع) کرمان، اظهار کرد: امام علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند: نهایت تلاشت را انجام ده و انبار دار دیگران نباش؛ بدان راهی بس طولانی در پیش داری و در این راه نیازمند کوشش و تلاش صحیح و فراوان، توشه راه و سبک بار بودن هستی از این رو برای آخرت تلاش کن.

وی بیان داشت: طبق فرمایش امام علی (ع) باید برای گذران امور دنیا تلاش کنیم و وقت خود را به بطالت نگذرانیم اما در کنار آن از نعمت های دنیا بهره مند شویم و تنها به فکر مال اندوزی نباشیم بلکه از آنچه کسب می کنیم لذت بریم و برای آخرت نیز تلاش کنیم و از مال خود برای انفاق و قرض دادن استفاده کنیم تا بهره اخروی نیز داشته باشد.

حجت الاسلام صباحی خاطر نشان کرد: در احادیث قرض دادن را از درهای رحمت الهی دانستند و آن را حسنه ای نیک معرفی کردند چنانچه هم قرض گیرنده و هم قرض دهنده مورد رحمت الهی هستند.

وی در خطبه دوم ضمن اشاره به مناسبت امروز 23 ذی القعده که مختص زیارت امام رضا (ع) است، عنوان داشت: احادیث فراوانی بیانگر ثواب فراوان زیارت امام رضا (ع) است چنانچه پیامبر (ص) فرمودند: پاره تن من در خراسان دفن می شود که هر غمناکی او را زیارت کند خدا غمش را زائل می کند و هر گنه کاری که آن را زیارت کند خدا گناهانش را می بخشد.

امام جمعه موقت کرمان در ادامه ثواب زیارت امام رضا (ع) ابراز داشت: امام موسی کاظم (ع) نیز فرمودند: هرکس فرزند من را زیارت کند ثواب هفتاد هزار حج را کسب می کند چرا که هر کس امام رضا (ع) را زیارت کند خدا را در عرش زیارت کرده است.

وی ادامه داد: همچنین امام رضا (ع) فرمودند: هر کس مرا زیارت کند در وقت دادن نامه اعمال و زمان عبور از صراط و در زمان محاسبه اعمال به دیدنش خواهم آمد.

حجت الاسلام صباحی با اشاره به آغاز هفته دولت همزمان با شهادت شهیدان رجایی و باهنر، گفت: منافقین در کشور جنایات بسیاری انجام دادند و سعی داشتند چهره نورانی امام خمینی (ره) را تخریب کنند درحالی که امروز در پی کسب آبرو در داخل و خارج از کشور هستند.

وی افزود: این هفته مربوط به قوه مجریه به عنوان دولت است و نامگذاری زمان شهادت این بزرگواران به عنوان هفته دولت به دلیل الگو گیری از شهید رجایی و شهید باهنر است چرا که به حق الگوهایی مردمی بودند.

امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: در این هفته باید خدماتی که از سوی دولت برای مردم صورت گرفته به گوش مردم برسد تا مردم نسبت به آنان آگاه شوند همچنین لازم است با پشتکار بیشتری مشکلات و امور پیگیری شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با دولتمردان، بیان کرد: مقام معظم رهبری پس از شنیدن گزارش دولت فرمودند: این گزارشات باید به گوش مردم برسد چرا که اعتماد و امید مردم سرمایه اصلی نظام است.

حجت الاسلام صباحی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که به دلیل خدمات دولت در سپر مستحکم امنیتی هستیم در حالی که اطرافمان را خرمن آتش دشمن فرا گرفته است و کشورهای همسایه گرفتار جنگ هستند ما در امنیت کامل به سر می بریم.

وی ضمن تقدیر از زحمات نیروهای امنیتی کشور اظهار داشت: امنیت مهمترین مساله ای است که باید از سوی دولت تامین شود چرا که در غیر این صورت امور دیگر به درستی پیش نخواهد رفت.

امام جمعه موقت کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب از کاهش شتاب رشد علمی در ایران نگران هستند از این رو تاکید کردند که تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد چرا که دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و همین مساله موجب لزوم تلاش مضاعف در این زمینه است البته مطمئنا رشد علمی داشتیم اما شتاب آن کاهش یافته که باید جبران شود.

وی افزود: نکته قابل توجه دیگر در سخنان رهبری با اعضای دولت در رابطه با  بد حسابی آمریکا در برجام بود که البته ایشان بیان داشتند که ما همچنان قدردان زحمات تیم مذاکره کننده هستیم چرا که آنها کار خود را انجام دادند اما طرف مقابل بد عهدی کرد.

حجت الاسلام صباحی ضمن تاکید بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه عنوان داشت: از تمامی مسؤولان استان تشکر می کنیم و خواستار آن هستیم که امور در حال انجام را به ثمر برسانند و تلاش بیشتری داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به بحران آب در کرمان گفت: حتی اگر رودخانه ها به کرمان سرازیر شوند باز مشکل آب باقی است چرا که با سرازیری رودخانه ها تنها بحران آب حل شده اما مشکل کم آبی همچنان باقی است بنابر این باید صرفه جویی را سر لوحه کار خود قرار دهیم./201/9703/ب1

ارسال نظرات