۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۴۴۶۵۶۹
معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی در قزوین:

زیارت از مهم‌ترین آموزه‌های معنوی اسلام است

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در رابطه با پیاده روی در اربعین، گفت: زیارت در فرهنگ شیعیان از مهم‌ترین آموزه‌های معنوی اسلام بوده و در فرهنگ تشیع جلوه‌ای خاص یافته که ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی پیدا کرده است.
حجت الاسلام عباس نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین عصر امروز در جلسه کارگروه یاوران اربعین حسینی که در این اداره‌ برگزار شد، گفت: زیارت ملاقاتی عاشقانه است و در پیشگاه اولیای خداوند سرمنشأ خیرات و برکات بسیاری برای فرد زائر و جامعه دارد.

حجت الاسلام نظری با اشاره به زیارت کربلای معلا ابراز کرد: زیارت اربعین سفری آگاهانه و مشتاقانه است که با آرزوی قلبی آغاز شده و سرانجام به کنار بارگاه مطهر امام حسین(ع) ختم می‌شود.

زیارت مهم‌ترین آموزه‌های معنوی اسلام است

وی در ادامه افزود: زیارت در فرهنگ شیعیان از مهم‌ترین آموزه‌های معنوی اسلام بوده و در فرهنگ تشیع جلوه‌ای خاص یافته که ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی پیدا کرده است.

حجت الاسلام نظری با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین اظهار کرد: حضور با شکوه ملت ایران در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی نشان‌دهنده پیام روشنی برای طاغوتیان عالم و فریادی است که بر سر ظالمان بلند می‌شود که زائران را به سوی کربلا و بیعت با امامشان بر می‌انگیزد.

این کارشناس مذهبی در ادامه به برنامه‌های فرهنگی در مراسم اربعین حسینی پرداخت و بیان کرد: باید در سیاست‌گذاریهای فرهنگی وحدت‌آفرینی، معرفت‌افزایی و ایجاد علم و آگاهی مد نظر قرار گیرد.

وی به انعکاس مطلوب مراسم اربعین حسینی در رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی می‌تواند در انعکاس مطلوب برنامه‌های اربعین حسینی بیش از پیش فعالیت داشته باشد.

حجت الاسلام عباس افشار مسؤول کارگروه یاوران اربعین حسینی در استان قزوین نیز تصریح کرد: هماهنگی حضور روحانیان و طلاب در کاروانهای اربعین حسینی موجب وجود برنامه‌های ارزشمند تبلیغی و فرهنگی در این مراسم همراه با کاروان‌ها است.

این کارشناس فرهنگی مضامین بلند زیارت‌نامه‌ها و روایات را سرمایه‌های اساسی برای فرهنگ سازی زیارت صحیح دانست و اقدامات گسترده و تشکیل کمیته‌های فرهنگی بین روحانیان، ائمه جمعه و جماعات را مهم دانست.

اعزام طلاب و روحانیان مدارس علمیه قزوین همراه کاروانهای زیارتی اربعین حسینی

وی در ادامه از اعزام طلاب و روحانیان مدارس علمیه قزوین به مراسم باشکوه اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: امسال با توجه به تأکیدات مدیر حوزه علمیه استان قزوین، حضور طلاب و روحانیان در مراسم باشکوه و معنوی اربعین حسینی با برنامه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی همراه است.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: طلاب و روحانیان زیادی از مدارس علمیه استان قزوین برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که البته این ثبت‌نام همچنان ادامه دارد.

این مقام مسؤول به حضور باشکوه ملت ایران از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای مختلف در این کنگره عظیم معنوی اشاره و بیان کرد: تا هنگامی که ایرانیان در مراسم اربعین حضور نداشتند داعش در نزدیکیهای کربلا و بغداد بود که ورود زائران اربعین حسینی موجب شد خطر داعش از عتبات عالیات و حتی بغداد دفع شود.

مسؤول کارگروه یاوران اربعین حسینی در استان قزوین به لزوم حضور عاشقان حسینی در این همایش بزرگ تأکید و بیان کرد: زائران با ورود خود به کشور عراق محبت خود به اهل‌بیت(ع) را ثابت می‌کنند و به تکفیریها و دشمنان اسلام نشان می‌دهند که عتبات عالیات هیچ‌گاه از شیعیان جدا نیست.

وی در پایان گفت: اربعین حسینی از چند سال پیش رونق خوبی گرفته و حضور هموطنان ایرانی در این مراسم موجب شد که داعش کیلومترها عقب‌نشینی کند./202/853/ب1

ارسال نظرات