۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۴۶۹۶۰

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر

برگزاری محوری مراسم شهادت امام جواد علیه السلام در خورموج، بازدید رئیس تبلیغات اسلامی دشتی از توانمندی نمایشگاه های زنان، برگزاری نخستین همایش قدردانی از مدیران شهرستان دشتی، اعزام قرآن آموزان روستای عربی به اردوی سیاحتی و زیارتی، بازدید کارشناس قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر از خانه قرآن روستای هلیله از اخبار کوتاه اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی ابراز داشت: امام جواد علیه السلام در سال ۲۰۳ هجری قمری پس از شهادت پدرش امام رضا علیه السلام در سن هشت سالگی، به امامت رسید، دوران هفده ساله امامت او با حکومت مأمون و معتصم، خلفای عباسی، همزمان بود.

وی ادامه داد: مراسم محوری شهادت امام جواد علیه السلام با سخنرانی حجت‌الاسلام محسن اسماعیل پور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید توکلیان ادامه داد: در این مراسم عباس روشن قیاس، مسؤول کانون مداحان و شعرای آئینی شهرستان دشتی مرثیه سرایی می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی زمان برگزاری این مراسم را پنجشنبه ۱۱ شهریور ۹۵ بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جواد الائمه شهر خورموج ذکر کرد.

بازدید رئیس تبلیغات اسلامی دشتی از توانمندی نمایشگاه های زنان

نمایشگاه توانمندیهای بانوان دشتی صنایع دستی، معرق کاری، چرم دوزی، روبان دوزی، شمع سازی، گل کریستال، گلیم بافی، هنرهای تجسمی، نقاشی و عکس را شامل می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلامی شهرستان دشتی دز این بازدید ابراز داشت: هنرمند متعهد و مومئن باید در راه خلق آثاری با محتوای معنوی گام بردارد و اسیر هوای نفسانی نشود.

حجت‌الاسلام سعید توکلیان اضافه کرد: استفاده از توانمندی های اساتید و هنرمندان بومی و شهرستانی باید در اولویت نهادهای قرهنگی و هنری منطقه قرار گیرد و نمایشگاه برگزار شده در مقوله فرهنگی و اسلامی یک اثر ماندگار است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی ادامه داد: این نمایشگاه نمونه بارز اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است که با استفاده وسایل بومی و داخلی کالای های با کیفیت داخلی تولید شده است.

برگزاری اولین همایش قدردانی از مدیران شهرستان دشتی

حجت‌الاسلام سعید توکلیان در اولین همایش قدردانی مدیران شهرستان دشتی اظهار داشت: شاخص‌های انقلابی بودن و جدیت مدیران در پیگیری اقتصاد مقاومتی که مهم‌ترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است از اهداف این همایش است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی افزود: مسجد الحجه شهر خورموج به‌عنوان مسجد نمونه در شهرستان و دومین مسجد در استان بوشهر انتخاب شد.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح، امام جمعه خورموج یکی از بهترین‌ ائمه جمعه استان بوشهر است که خود نیز مسجدداری کرده و سه وعده برگزاری نماز را به‌طور منظم برگزار می‌کند.

جت الاسلام توکلیان با بیان اینکه غلامرضا مهرجو یکی از فرمانداران خوب استان بوشهر است، تصریح کرد:‌ در یکی از بخش‌ها شاهد برخورد تند یکی از اعضای شوراهای اسلامی بودیم که فرماندار با اخلاق حسنه خود باعث شد تا آن فرد با رضایت از فرماندار از وی دلجویی کند.

وی یادآور شد: ما سراغ داریم فرماندارانی هستند که مدیر را از جلسه بیرون می‌کنند ولی این فرماندار در کمال ادب و احترام برای مجموعه مدیریت می‌کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی گفت: گاهی زمزمه تغییر فرماندار دشتی به گوش می‌رسد که همین‌جا به نیابت از نمازگزاران مسجد الحجه تمام حمایت خود را از فرماندار دشتی اعلام می‌کنیم.

اعزام قرآن آموزان روستای عربی به اردوی سیاحتی و زیارتی

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی با اعلام این خبر گفت: برادران و خواهران که در فصل تابستان در کلاسهای قرآنی شرکت شرکت داشتند به اردوی خارج از استان اعزام شدند.

جواد احمدی منفرد افزود: این اردوی سیاحتی، زیارتی در استان های کهکلیویه و بویر احمد و فارس برگزار شد و شرکت کنندگان در اردو به زیارت امامزاده احمد ابن موسی علیه السلام مشرف شده و از اماکن دیدنی استان فارس و شهر یاسوج بازدید داشتند.

این اردو که به مدت ۳ روز در تاریخ ۵ تا ۸ شهریور برگزار شد سبب دلگرمی بیشتر جوانان برای شرکت در برنامه های قرآنی شد.

مسؤول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی در این رابطه خواستار حمایت ویژه از چنین برنامه هایی شد.

احمدی منفرد در پایان از زحمات عبدالرحیم پسرمرد، مسؤول خانه قرآن امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام تقدیر و تشکر کرد.

بازدید کارشناس قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر از خانه قرآن روستای هلیله

مصطفی اسماعیلی پور در بازدید خود از طرح های قرآنی در حال اجرای مراکز قرآنی شهرستان بوشهر از کلاس های قرآنی خانه قرآن روستائی شهید سید بزرگ صفوی هلیله بوشهر بازدید کرد.

کارشناس قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در این بازدید ضمن بازدید خود از کلاس اموزش تجوید از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرآنی و نیازمندی های این مرکز قرآنی قرار گرفت.

در بخش دیگری از این بازدید بهمن سهرابی، مدیر خانه قرآن روستایی شهید سید بزرگ صفوی روستای هلیله به بیان گزارشی از فعالیت ها و برنامه های قرآنی پرداخت.

بازدید از طرح ها و برنامه های قرآنی از سوی کارشناس قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان به منظور ایجاد تعامل هرچه بهتر و بیشتر با مراکز قرآنی صورت می گیرد./303/846/ب1

ارسال نظرات