۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۴۷۵۰۱
امام جمعه فارسان:

ازدواج آسان و فارغ از هرگونه تجملات، نياز روز جامعه اسلامی است

امام جمعه فارسان گفت: ازدواج آسان و فارغ از هرگونه تجملات، نياز روز جامعه اسلامی است و بايد در بازخوانی داستان ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) برای جامعه تلاش بسياری انجام شود.
امام جمعه فارسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان پیش از ظهر امروز در جشن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) که با حضور بانوان بسیجی در حسینیه امام حسین(ع) فارسان برگزار شد، به ایام مبارک ماه ذی الحجه اشاره کرد و گفت: این ماه یکی از برجسته ترین ماه های خداست که روزها و شبهای بسیار گران قدری در آن وجود دارد که فرصت مناسبی را برای بهره برداری های معنوی در اختیار مؤمنان قرار می دهد.

وی روز اول ماه ذی الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) را روز مهمی برشمرد و افزود: ازدواج آسان و فارغ از هرگونه تجملات، نياز روز جامعه ما است و بايد در بازخوانی داستان ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) برای جامعه تلاش بسياری انجام شود.

امام جمعه فارسان سبک ازدواج حضرت زهرا(س) و امیرمؤمنان علی(ع) را درس بزرگی برای جوانان امروز دانست و ابراز کرد: بسیاری از این سُنن دینی امروزه مورد بی مهری و غفلت قرار گرفته است.

این مقام مسؤول یکی از درسهای این ازدواج آسمانی را میزان مهریه تعیین شده دانست و تصریح کرد: امروزه سخت گیری بیش از حد در تعیین مهریه و خرید جهیزیه های سنگین با احکام و سأنن اسلامی سنخیتی ندارد.

حجت الاسلام جمالی زاده خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی ازدواج چنان برای جوانان سخت شده که بسیاری از جوانان تمایلی به امر ازدواج نداشته و نمی ‌توانند به موقع ازدواج کنند و از این رو است که آمار فساد در میان جوانان رو به افزایش است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان، ایجاد سرو صدای ناشی از کارناوال های عروسی در ساعات پایانی شب را دور از شأن نظام اسلامی دانست و افزود: باید در رفتارهای خود مراقبت کرد و نباید به خاطر شادی خود، اسباب ناراحتی دیگران فراهم شود.

این مقام مسؤول خطاب به بانوان، بزرگترین موفقیت و ارزش برای یک زن را موفقیت در شوهرداری عنوان و ابراز کرد: برای یک زن موفقیت در شؤون گوناگون زندگی، آن است که خشنودی همسرش را به دست آورد و از هر گونه عملی که موجب ناراحتی شوهر می ‌گردد پرهیز کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه از منظر حضرت علی(ع)، جهاد زن، خوب شوهرداری است، گفت: زن برای اینکه بتواند در این جهاد پیروزمند باشد باید تمام سعی و تلاش خود را بکار گیرد تا خانه را محل آرامش مرد قرار دهد.

وی شیوه فرزندداری حضرت زهرا(س) را نمونه‌ای کامل و بی بدیل دانست و ادامه داد: سیره رفتار فاطمه(س) با فرزندان خود نیز سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است، ایشان به فرزندان احترام می گذاشتند و آنها را با احترام خطاب می کردند و همیشه سعی در آموزش و تربیت دینی و اخلاقی آنها داشتند.

حجت الاسلام جمالی زاده در پایان با تأکید بر بررسی و شناخت ابعاد زندگی آن حضرت، خاطرنشان کرد: زنان جامعه ایرانی در شؤون زندگی خود به شیوه حضرت زهرا(س) تمسک کنند./9457/203ب2

ارسال نظرات