۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۴۷۵۶۶
استاد حوزه علمیه:

ازدواج امام علی و حضرت فاطمه دریچه ای از فضایل خداوند را بر مسلمانان گشود

استاد حوزه علمیه با اشاره به آثار و برکات پیوند زناشویی میان امام علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س)، گفت: پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) دریچه ای از فضایل خداوند را بر مسلمانان گشود.
پیوند آسمانی حضرت علی و حضرت فاطمه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام هوشنگ کریمی، استاد حوزه علمیه در مراسمی به مناسبت جشن سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) که ظهر امروز در حوزه علمیه شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، ابراز داشت: پیوند زناشویی میان امام علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) از شیرین ترین پیوندها بود که آثار و برکات آن جهان اسلام را فرا گرفت.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: خانواده کانون امنیت، آرامش و آسایش است و یکی از نعمت های بزرگ خداوند ازدواج و تشکیل خانواده است.

وی خاطرنشان کرد: نعمت ازدواجی که خداوند در اختیار بندگانش قرار داده است، باید بر اساس تعالیم دینی و دستورالعمل های اسلام شکل بگیرد تا کانون خانواده مستحکم شده و مایه آرامش و نشاط برای اعضای خانواده شود.

حجت الاسلام کریمی بیان داشت: زندگی زناشویی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) کلید طلایی و گنجینه ای برای زندگی جوانان است، چرا که زوجین با اقتدا به مکتب و سیره این دو بزرگوار آسیب های موجود در زندگی خود را به حداقل ممکن می رسانند.

این مسؤول ادامه داد: متأسفانه زوج های جوان به دلیل عدم آشنایی با سیره نبوی به محض شروع زندگی با مشکلات و اختلافات بسیاری رو به رو می شوند و در نتیجه دلسردی، ناسازگاری و اختلاف سبب فروپاشی زندگی آن ها خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برکات پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س)، ابراز داشت: زندگی مشترک این دو بزرگوار نسل پیامبر اسلام(ص) را ادامه داد و سبب گسترش شیعیان شد، این پیوند آسمانی دریچه ای از فضایل خداوند را بر بندگان و مسلمانان گشود.

حجت الاسلام کریمی ابراز داشت: با فضیلت تر از حضرت فاطمه الزهرا(س) در آن زمانه که هم کفو حضرت علی(ع) باشد وجود نداشت، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) افضل انسان ها هستند.

وی در پایان تأکید کرد: زوج های جوان می توانند با اقتدا به زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) مهارت های همسرداری و وظایف زن و مرد را نسبت به یکدیگر فرا گیرند و در جهت استحکام پیوند زناشویی گام بردارند./857/203/ب2

ارسال نظرات