۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۴۸۴۳۶
آیت الله مکارم شیرازی:

جهانیان باید با عظمت صحیفه سجادیه ‌آشنا شوند

حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی با تأکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر به صحیفه سجادیه و کلمات امام سجاد(ع) گفت: دیگران وقتی از صحیفه با خبر می شوند در شگفتی فرو می روند، صحیفه میراث بزرگی است که باید هرچه بیشتر به آن توجه کرد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره امام سجاد(ع) با تقدیر از اجرای برنامه برای امام سجاد(ع) گفت: بزرگداشت معصومین برای ما مایه افتخار است.

وی با تأکید بر آشنایی بیشتر با ائمه طاهرین(ع) و برنامه های آنان افزود: در مورد اما سجاد 4 چیز است که باید پررنگ شود، یکی صحیفه سجادیه است؛ ما پس از این که قرآن و نهج البلاغه را تفسیر کردیم به فکر تفسیر صحیفه افتادیم که جلد اول آن منتشر شده و بیش از آنچه فکر می کردیم استقبال شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که وظیفه خود می دانیم که همه 54 دعای صحیفه را تفسیر کنیم، اظهار داشت: هرچه جلوتر می رویم عظمت آن را بیشتر درک می کنیم، چند سال است که دعای مکارم الاخلاق را برای تفسیر در رسانه ملی انتخاب کردیم که دریایی عمیق است.

وی ادامه داد: رساله حقوق حضرت نیز باید مورد توجه باشد، خطبه امام سجاد در شام نیز نیازمند توجه است، اشعار فرزدق درباره سید الساجدین چیزی است که در کنگره ها باید پررنگ شود، کلمات امام سجاد جمع آوری شده و به صورت موسوعه در آمده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که صحیفه افزون براین که باید حفظ شود روی مفاهیم و تفسیر آن باید تکیه کرد، ابراز داشت: کسانی که صحیفه را حفظ می کنند باید آشنای با مفاهیم آن باشند، باید تدبیری کرد که هر سال به بحث های نو و جدیدی همانند اصحاب، فرزندان، سخنان، روایات و رساله حقوق امام سجاد(ع) تکیه شود.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به نتیجه خوب در مقاله نویسی سرفصل ها را باید مسؤولان همایش بدهند،  کسانی که سرفصل ها را در اختیار افراد می گذارند نصف راه را برای مقاله نویسان فراهم می کنند، در بندرعباس که برادران اهل سنت فراوان هستند برگزاری این همایش تأثیرات خوبی دارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دیگران وقتی از صحیفه با خبر می شوند در شگفتی فرو می روند، صحیفه میراث بزرگی است که باید هر چه بیشتر به آن توجه کرد، علمای اهل سنت استان هرمزگان نیز باید در این عرصه فعال شوند.

وی اضافه کرد: شهادات بزرگان مسیحیت نیز باید انعکاس داده شود تا جهانیان از عظمت صحیفه سجادیه بیشتر آگاه شوند، نیز باید این کارها ذخیره ای برای یوم المعاد  است و مایه برکت و نجات خواهد بود، این برنامه ها در دنیا و آخرت انسان اثرگذار است./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات