۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۴۹۶۹۰
دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر:

دهه امامت، فرصتی برای پرداختن به امامت حضرت علی است/ برگزاری 50 برنامه در سطح استان

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر گفت: این دهه، یعنی از عید سعید قربان تا غدیر، فرصتی مناسب است تا با اجرای برنامه های متنوع و گوناگون به موضوع امامت حضرت علی(ع) پرداخته شود.
کارگر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، حسین کارگر دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک دهه ولایت، گفت: ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی، حکومتی و همچنین مردمی و با کمک هیئت های مذهبی، مساجد و ... برنامه هایی را اجرا کنیم.

وی به دهه امامت اشاره کرد و افزود: این دهه، یعنی از عید سعید قربان تا غدیر، فرصتی مناسب است تا با اجرای برنامه های متنوع و گوناگون به موضوع امامت حضرت علی(ع) پرداخته شود.

کارگر با بیان اینکه برای هر روز از دهه کرامت، عنوان مخصوصی درنظر گرفته شده است، اظهار داشت: این ده روز با عناوینی همچون امامت حضرت ابراهیم(ع) در قرآن، مولا علی(ع) در قرآن، ولایت امیرمومنان علی(ع) در بیان پیامبر(ص)، ولایت و غدیر در قرآن، ولایت و مهدویت در خطبه غدیر، عید غدیر در کلام امام هادی(ع)، عید غدیر در بیان پیامبر و امامان(ع)، آداب و اعمال عید غدیر، جشن عید غدیر، حدیث غدیر در منابع اهل سنت، نام گذاری شده است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر بیان داشت: به مناسبت دهه امامت، حدود 50 برنامه (بدون تکرار) در سطح استان، با کمک دستگاه هایی مانند سپاه امام صادق(ع)، کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، ادارات کل اوقاف و امورخیریه، آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه ای، کتابخانه های عمومی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شیلات و دامپزشکی استان برگزار می شود.

وی اذعان داشت: آذین بندی اماکن و ادارات، برگزاری جشن و دعا، کارگاه غدیر شناسی، کارگاه داستان نویسی و شب شعر، مسابقات کتابخوانی، قرائت فرازهایی از خطبه غدیر، بازسازی واقعه غدیر، اطعام نیازمندان و اکرام ایتام، ایستگاه صلواتی، محافل قرآنی، همایش ولایت و بصیرت، غبارروبی امامزادگان و برپایی جشن مشترک بازگشایی مدارس با موضوع غدیر، از جمله برنامه هایی است که در نقاط مختلف و توسط دستگاه ها و هیات های مختلف اجرا می شود.

کارگر ابراز داشت: بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر با همکاری سپاه امام صادق(ع) و سایر دستگاه ها، مراسم جشن غدیر ویژه بانوان، تدارک دیده است که با سخنرانی آیت الله راشد یزدی، در ساعت 9 صبح روز یکشنبه 28 شهریور ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر از مراسم جشن مرکزی غدیر در شهرستان بوشهر خبر داد و گفت: جشن ویژه عید غدیر با حضور آیت الله صفایی بوشهری، ساعت 11 صبح روز سه شنبه 30 شهریور ماه در مصلای نماز جمعه بوشهر برگزار می شود که مولودی خوانی، مسابقه، اهدای جایزه، اطعام و نماز جماعت از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود و از همه مردم ولایتمدار شهرستان بوشهر دعوت می شود تا با حضور خود، گرما بخش این محفل باشند./101/846/ب1

ارسال نظرات