۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۴۹۸۹۳
فولادگر:

مذاکرات ثابت کرد که با اعتماد به ‌آمریکا مشکلات کشور حل نمی شود

نماینده مجلس با اشاره به نقض عهد طرف‌های غربی در اجرای برجام، گفت: ‏امروز تنها چیزی که می توانیم روی آن ادعای حقوقی داشته باشیم همین سند ‏برجام است، ‏ما پیش پرداختها را داده ایم، مذاکرات هسته ای تجربه بزرگی بود که با ‏اعتماد به آمریکا مشکلات کشور حل نخواهد شد.
حميدرضافولادگر

حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره نظارت مجلس بر اجرای برجام با توجه به نقض عهد طرفهای غربی، گفت: مطابق با قانون اساسی دولت موظف است تا هر 3 ماه یکبار درباره روند اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه هم باید هر 6 ماه یکبار گزارشی را از پیشرفت برجام به مجلس ارائه دهد، به زودی قرار است تا کمیسیون امنیت گزارش خود را آماده کند و باید منتظر گزارش کمیسیون باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در برجام ایران تمام تعهدات خود را انجام داده است، به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما پیش پرداختها را دادیم و الان این طرفهای غربی و آمریکا هستند که باید به قول و تعهد کتبی خود عمل کنند و پایبند باشند، اما متاسفانه آنها تا امروز ‏تعهدات خود را اجرایی نکرده اند.

فولادگر درباره برخی اظهار نظرها در خصوص لغو یکجانبه برجام از سوی ایران در قبال عهدشکنیهای غربی تصریح کرد: در شرایط کنونی ما نمی توانیم برجام را به صورت یکجا لغو کنیم و این راه حل نیست، فعلاً همین سند برجام دستمایه ماست و ما برای لغو آن پیش قدم نمی شویم، اما اینکه طرفهای غربی و آمریکا بخواهند قرارداد را لغو کنند، بحث دیگری است.

وی افزود: امروز تنها چیزی که می توانیم روی آن مانور دهیم و ادعای حقوقی داشته باشیم همین سند برجام است، مذاکرات هسته ای با 1+5 تجربه و امتحان بسیار بزرگی برای کسانی بود که خیال می کردند با اعتماد به آمریکا می توان مشکلات کشور را حل کرد./869/ت302/ج1

ارسال نظرات