۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۴۵۰۴۵۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شبهه‌افکنی و شهوت‌گستری دو تهدید دشمنان در دانشگاه‌ها است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دشمن در پی غارت دیانت و غیرت ملت مسلمان و نیروهای انقلابی است، گفت: در این زمینه شبهه‌افکنی و شهوت‌گستری دو تهدید دشمنان در دانشگاه‌های ما هستند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با اساتید حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با اساتید حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار با اساتید بسیجی استان که به مناسبت آغاز سال تحصیلی برگزار شد، با تأکید بر تقویت وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: باید حوزه و دانشگاه در کنار هم و همانند دو بال برای تمدن‌سازی اسلامی تلاش کرده و در این زمینه پیشگام باشند.

وی در ادامه با اشاره به نقش اساتید بسیجی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، اضافه کرد: اساتید بسیجی و انقلابی در خط مقدم جبهه جنگ نرم دشمنان قرار داشته و کار آنها بسیار باارزش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اکنون همه ما وظیفه داریم برای تقویت اندیشه الهی و سیاسی اسلام در جامعه تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید توجه داشت که در دانشگاه‌ها تحلیل سیاسی باشد اما سیاست‌بازی وجود نداشته باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه استاد بودن در دانشگاه خود مسؤولیت خطیری است که بسیجی بودن این مسؤولیت را مضاعف می‌کند، افزود: استادان بسیجی باید هم در رفتار و هم در تدریس الگو و نمونه باشند تا دانشجویان راه آنها را ادامه دهند.

وی تصریح کرد: همه اساتید باید در راستای اهداف آرمانی و ارزشی انقلاب و نظام اسلامی حرکت کرده و شور و شعور انقلابی داشته باشند نه اینکه خدای نکرده گرفتار روزمرگی و عادت شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای دانشگاه‌ها و نیروهای انقلابی، اضافه کرد: دشمن همواره تلاش می‌کند تا برای انقلاب و نیروهای انقلابی سرعت‌گیر درست کند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد ما علم تولید کرده و در زمینه‌های مختلف قوی و صاحب جایگاه باشیم، خاطرنشان کرد: دشمنان همیشه تلاش می‌کنند دیانت و غیرت را از ملت مسلمان بگیرند تا پس از آن به سایر اهداف شوم خود دست یابند.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه شهوت‌گستری و شبهه‌افکنی دو راهبرد و تهدید دشمنان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ما است، ادامه داد: باید سعی کنیم برخلاف نظر و خواسته دشمن، فرهنگ سکولاریسم به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ما راه پیدا نکند.

حجت‌الاسلام غلامرضا ابراهیمی‌مقدم، مسؤول سازمان بسیج اساتید استان خراسان شمالی هم در این دیدار، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید هزار و 600 استاد در 39 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان تدریس می‌کنند که از این تعداد در حال حاضر 700 استاد در 10 کانون بسیج اساتید عضویت دارند.

وی با اشاره به اینکه همچنین 26 حلقه صالحین بسیج اساتید در خراسان شمالی فعال است، اضافه کرد: تلاش برای ارتقای آگاهی دینی و معرفت اسلامی اساتید، بالا بردن روحیه خدمت صادقانه و کمک به اهداف و برنامه‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها برخی از اهداف سازمان بسیج اساتید هستند./202/9314/ب1

ارسال نظرات