۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۵۰۷۷۰
امام جمعه جیرفت:

دشمن در پی کمرنگ کردن فرهنگ غدیر است

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه دشمنان اسلام متحد شده اند تا فرهنگ غدیر را در اسلام کمرنگ جلوه دهند، گفت: ولایت فقیه حاکم بر جمهوری اسلامی ایران ادامه دهنده حکومت علوی غدیر است.
عید غدیر

حجت الاسلام رضا کرمی پور امام جمعه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: ناامیدی کفار از اسلام، اکمال دین، اتمام نعمت و معرفی دین اسلام به عنوان روز حقیقی و واقعی در اسلام از چهار ویژگی عید غدیر خم است.

وی بیان کرد: روز عید غدیر روز امامت و ولایت و روز اکمال دین نعمت و ولایت است؛ نعمتی که خداوند برای ما قرار داد در روز عید غدیر و با بالا بردن دست حضرت علی(ع) از سوی پیامبر اکرم(ص) برای وصی و ولی خود این نعمت تمام شد.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه دشمنان اسلام متحد شده اند تا فرهنگ غدیر را در اسلام کمرنگ جلوه دهند، تصریح کرد: ولایت فقیه حاکم بر جمهوری اسلامی ادامه دهنده حکومت علوی غدیر است، بنابراین می طلبد همه آحاد ملت تلاش کنند تا جایگاه ولایت و غدیر در جامعه جایگاه خود را حفظ کند و این عید بزرگ هراسی برای دشمنان باشد.

حجت الاسلام کرمی پور ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از واقعه غدیر و ولایت فقیه نیز ادامه دهنده واقعه غدیر است، بنابراین دشمنان اسلام به جایگاه ولایت پی برده اند و درصدد تضعیف آن هستند و در این راستا بصیرت و هوشیاری ملت را می طلبد تا در هر زمان به فرمان ولایت فقیه خود لبیک بگویند و امید دشمنان را به یأس تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: نقش ولایت در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و اگر ولایت در جامعه حاکم نباشد آن جامعه دچار مشکلات زیادی خواهد شد، در حالیکه ما شاهد این وضعیت در سایر کشورها هستیم و به یاری خدا ایران اسلامی از نعمت بزرگ ولایت برخوردار است و رهبری ایشان زبانزد تمام جهان است.

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: امروزه منشأ نجات بشریت از دسیسه های دشمن واقعه غدیر است و به همین سبب دشمنان به دنبال خدشه وارد کردن به این واقعه مهم و تاریخی هستند.

حجت الاسلام کرمی پور با بیان این‌که عید غدیر روز معرفی ولایت و امامت است و باید غدیر را جشن بگیریم، افزود: همه عالم بدانند که غدیر برای مسلمانان از اهمیت بالایی برخوردار است و آن را در جامعه اسلامی ترویج دهیم تا خاری بر چشم دشمنان اسلام باشد./302/9709/ب1

ارسال نظرات