۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۵۱۱۵۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رزمندگان دفاع مقدس برای ثبت خاطرات جنگ تحمیلی فعال‌تر باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین با تأکید بر فعال‌تر شدن رزمندگان دوران دفاع مقدس برای ثبت خاطرات هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: نباید خاطرات، ایثارگریها و فداکاریها و ارزشهای دفاع مقدس در سینه رزمندگان و پیشکسوتان این دوره محبوس باشد.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با پیکسوتان دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از پیشکسوتان دفاع مقدس، اظهار کرد: باید رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس برای ثبت تاریخ و خاطرات این دوران فعال‌تر عمل کرده و نگذارند این ذخایر در سینه‌ها مدفون بماند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هشت سال جنگ تحمیلی بر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را نشانه استکبارستیزی کشورمان در مقابله با استعمارگران و استکبارگران جهانی دانست و اظهار کرد: ثمره این مقاومت است که امروز ملت ما در امنیت، آرامش و اقتدار و با عزت نفس مشغول به ادامه مسیر پرافتخار خود است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ما این امنیت، آرامش و عزت را مدیون شهدا و ایثارگران و رهبری حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: هفته دفاع مقدس الگوی بارز رفتار شایسته انسانی در دفاع از ارزشها و معیارهای متعالی الهی است؛ ازاین‌رو باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با شهیدان برنامه‌های هفته دفاع مقدس را باشکوه برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: قرآن کریم یکی از صحنه‌های تجلی ارزشهای اخلاقی را میدان جهاد و دفاع در برابر ظالم می‌داند و با تشویق و ترغیب مؤمنان، شعله دفاع در برابر بیگانگان مهاجم را در جان آنها زنده می‌کند؛ زیرا ارزشهای اخلاقی مهم و سرنوشت‌ساز در این صحنه خودنمایی می‌کند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی صبر و پایداری، توکل به خدا، یاد خدا، شجاعت و دلاوری، ایثار و فداکاری، عزت و کرامت را از ویژگی‌های بارز رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: هفته دفاع مقدس یادآور فداکاری و دلاورمردی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: ازاین‌رو بر همه ما لازم است با الگو قرار دادن شهدا در زندگی فردی و اجتماعی، روحیه ایثار و فداکاری را در جامعه بیش از پیش تقویت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید روحیه ایثار و ازخودگذشتگی و فرهنگ دفاع را در خود و جامعه اسلامی حفظ و تقویت، کنیم افزود: اگرچه نظام مقدس جمهوری اسلامی داعیه‌دار صلح، دوستی و وحدت در جهان به‌ویژه در بین مسلمانان است؛ اما هفته دفاع مقدس، هفته برنامه‌ریزی برای اظهار قدرت برای نشان دادن حضور همیشگی در صحنه است.

گفتنی است، هفته دفاع مقدس از سی و یکم شهریور، سالگرد آغاز جنگ تحمیلی شروع شده و تا ششم مهر ادامه دارد./202/9314/ب1

ارسال نظرات