۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۵۱۴۷۵
دادستان کل کشور:

دادستانی مسؤول ایجاد امنیت در فضای مجازی هم هست

دادستان کل کشور با بیان این که فضای مجازی امروز قابل مقایسه با تهاجم دشمن در میدان‌های جنگ نیست، گفت: آثار تخریب فضای مجازی در خانواده‌ها به مراتب از حملات عربستان به شهرهای بی دفاع یمن بالاتر است.
دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان خراسان جنوبی اظهار داشت: مهم‌ترین مسأله‌ای که در جامعه می‌تواند بستری مناسب برای هر نوع پیشرفت و ترقی و رو به کمال رفتن فراهم کند مسأله امنیت است.

وی با بیان این گه اگر امنیت نباشد اقتصاد، سلامت و کار علمی نخواهد بود و هیچ گام موثری در جامعه برداشته نمی‌شود، گفت: مسأله امنیت در پیشرفت جامعه در تمام ابعاد بسیار موثر است، سلامت از امنیت مقدم‌تر است و اگر امنیت نباشد سلامت و اقتدار وجود ندارد.

دادستان کل کشور افزود: ما باید با دیدن تصاویر و اخبار و گزارشات از آثار نا امنی و نتایج ناامنی در منطقه قدر امنیت را در نظام جمهوری اسلامی ایران بدانیم، شرایط کشورهای منطقه مانند سوریه، عراق، یمن، پاکستان، لبنان و ترکیه قابل مقایسه با کشور ما نیست.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان این که ایران در نقطه‌ای قرار دارد که در چهار طرف آن ناامنی، جنایت و کشتار وجود دارد، تصریح کرد: امنیتی که امروز ایران از آن برخوردار است هزینه‌های زیادی را برداشته و برمی‌دارد، نخستین کسانی که حق بر گردن ما دارند شهدا هستند.

وی با بیان این که ما باید همواره یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آن‌ها را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم، ادامه داد: این شهدا بودند که در جنگ هشت سال دفاع مقدس دفاع کردند و در مقابل دشمنان مقتدرانه ایستادند.

دادستان کل کشور با بیان این که نیروهای مسلح ما توانستند در جنگ هشت سال دفاع مقدس اقتدار و صلابت لازم خود را به دست بیاورند، خاطرنشان کرد: امروزه به برکت جنگ و تجربیات و تلاش‌ها نیروهای مسلح این کشور از اقتدار بالایی برخوردار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان این که امروز دشمنان جرأت ندارند نگاه کج به نظام جمهوری اسلامی ایران کنند، اظهار کرد: این اقتدار و امنیت در کشور را مدین شهدا هستیم، داشتن اقتدار در نیروهای مسلح ارزشمند است و این اقتدار از سرمایه‌های بسیار ارزشمند این نظام است.

وی با بیان این که اگر اقتدار و توانمندی‌های نیروهای مسلح نبود امروز وضعیت کشور ما بدتر از کشورهای منطقه می‌شد، افزود: دشمنان دشمنی‌های خود را بر روی جمهوری اسلامی ایران متمرکز کرده‌اند، دشمنان چون که نمی‌توانند به جمهوری اتسلامی ایران نزدیک شود آتش غضب خود را بر روی کشورهای دیگر می‌ریزند.

دادستان کل کشور با بیان این که اگر ما امروزه در سنگرهایی که شکل گرفته از نظام خود دفاع نمی‌کردیم باید خیابان‌های شهرهای ایران مانند خیابان‌های شهرهای عراق، سوریه و لبنان می‌شد، گفت: عربستان سعودی که در منطقه جنایت‌های گوناگونی انجام داده است و پروراننده یک جریان تکفیری است و اساس و ریشه به وجود آمدن آن هم انگلیس بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان این که انگلیس در سرزمین مقدس حجاز گروه‌های منحرفی که ریشه در یهودیت و اسرائیل دارد یعنی وهابیت را به وجود آورده است، عنوان کرد: شرایط اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی امروز به گونه‌ای شده است که نمی‌توانند جنایت‌های وحشیانه خود را پنهان کنند.

وی با بیان این که عربستان سعودی با مسلمانانی که در مناسک حج به دنبال ادای تکلیف شرعی خود هستند رفتارهای فاجعه‌آمیزی دارد، ادامه داد: حقوق تمام افراد در مراسم حج یکسان است، این منطقه بیت‌الله الحرام است و کسی نمی‌تواند مانند کشورهای دیگر در ان‌جا حکومت کند، خدا مکه را امن قرار داده است.

دادستان کل کشور با بیان این که انگلیس یک شجره خبیث آل‌سعود که ریشه در صهیونیست دارند را در آستین خود پرورش داده‌اند و امروز نتایج بذری که در منطقه کاشته‌اند را برداشت می‌کنند، گفت: عربستان بیش از یک و نیم سال است که بلاهای گوناگونی بر سر کشور مظلوم یمن آورده‌اند و تمام زیرساخت‌ها آن‌ها را از بین برده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان این که مردم یمن با غیرت و اقتدار در مقابل جنایت‌های آل‌سعود ایستاده‌اند و اجازه ندادند این دشمن ملعون در میدان جنگ فاتح شود، افزود: دنیایی که مدعی حقوق بشر است نه تنها در مقابل اینت جنایت‌ها نظاره‌گر و ساکت است بلکه حمایت می‌کنند و پشتیبان تجاوزهای آن‌ها هستند.

وی با بیان این که دشمنان می‌خواهند با برنامه‌ریزی‌ها شبکه‌ای و مخفیانه وارد این نظام شود اما خوشبختانه نیروهای مسلح و مقتدر و امنیتی این کشور گریبان آن‌ها را می‌گیرند، بیان کرد: امروز دشمن تمام توان خود را به کار گرفته که با نفوذ و با وارد کردن عناصری در داخل جریاناتی را در برخی از نقاط به وجود بیاورند.

دادستان کل کشور با بیان این که دشمنان امروز می‌دانند با چه نظام و ملتی روبرو هستند بنابراین تمام توان خود را از یک جهت دیگر مصروف می‌کنند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها در مورد نفوذ تاکید کرده‌اند، نخستین هدف دشمنان در نفوذ بین مردم این است که بتوانند هویت اصلی و اساسی که موجب تمام پیشرفت‌ها در جامعه شده است را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان این که آیین دادرسی در سال 92 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در آن زمان مجلس و قوه قضاییه فصل جدیدی را تحت عنوان فصل دهم در آیین دادرسی گنجاندند و در این فصل تمام وظایف و تکالیف دادستان تعریف شده است، گفت: دادستان‌ها تکالیف و وظایف سنگینی برای خدمت به مردم دارند.

وی افزود: متاسفانه در قوه قضاییه جایگاه دادستان و دادسراها آنچنان که باید تعریف نشده است، جایگاه دادستان هم در قانون هم در افکار عمومی و هم در بین دستگاه‌های قضایی شناخته و تعریف نشده است.

دادستان کل کشور با بیان این که دادستان در مقام دادستانی نباید قضاوت کند چرا که قضاوت کار دادگاه است، گفت: وظایف رییس کل دادگستری اختیارات محکمه‌ای و اداری است اما وظایف دادستان ایجاد پرونده و ارسال آن همراه با کیفرخواست به دادگاه برای افرادی که از اشخاصی شکایت دارند و مدعی‌العموم بودن دادستان است.

حجت اسلام والمسلمین منتظری با بیان این که هر حقی که جامعه دنبال آن است دادستان باید پیگیری کند، افزود: دادستان‌ها باید به دنبال مسائل جامعه بروند و این مسائل را حل کنند، دادستان‌ها در هر کجایی که ببینند حقوق جامعه مورد تهاجم قرار می‌گیرد باید پیگیری و مشکلات را حل کنند.

وی با بیان این که دادستان با همکاری دیگر دستگاه‌ها مسؤولیت ایجاد امنیت برای مردم را دارند، عنوان کرد: دادستان همانگونه که مسؤول ایجاد امنیت و فضای شهرها و فضای فیزیکی جامعه را دارند به همانگونه نیز مسؤول امنیت در فضای مجازی را دارد.

دادستان کل کشور با بیان این که مقام معظم رهبری درباره آسیب‌های فضای مجازی فرمایشات زیادی را انجام دادند اما متاسفانه بسیاری از افراد به این فرمایشات توجه نمی‌کنند، ادامه داد: فضای مجازی امروزه اهمیت بالایی دارد و نقش بسزایی در زندگی اقشار مختلف دارد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان این که فضای مجازی امروز قابل مقایسه با تهاجم دشمن در میدان‌های جنگ نیست، اظهار کرد: آثار تخریب فضای مجازی در خانواده‌ها به مراتب از حملات عربستان به شهرهای بی دفاع یمن بالاتر است.

وی با بیان این که دشمنان با فضای مجازی در خانواده‌ها نفوذ پیدا می‌کنند، اضافه کرد: باید به خطرات به فضای مجازی توجه کرد و مراقب بود چرا که دشمنان می‌خواهند ابتدا با فضای مجازی خانواده و سپس جامعه را نابود کنند. /880/پ202/ج

ارسال نظرات