۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۵۲۸۷۴
دبیر ستاد امر به معروف خراسان شمالی:

تشکیل جامعه اسلامی متعالی درگرو عملیاتی شدن امر به معروف است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: تشکیل جامعه اسلامی متعالی و تحقق تمدن نوین دینی درگرو عملیاتی شدن این فریضه الهی در همه سطوح جامعه است.
سردار مرتضوی - نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی و دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، امروز در نشست خبری، با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی تاکنون چند مرحله را طی کرده است، افزود: در حدود چهار دهه اخیر سه مرحله پیروزی انقلاب اسلامی، استقرار حکومت دینی و تشکیل نظام اسلامی سپری شده و اکنون در مرحله تشکیل جامعه اسلامی هستیم تا پس از آن به تمدن اسلامی برسیم.

وی اضافه کرد: در این میان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعات برای تشکیل جامعه و دولت اسلامی تحقق همه‌جانبه امر به معروف و نهی از منکر است به‌گونه‌ای که تا زمانی که این فریضه الهی در همه سطوح جامعه شکل عملیاتی نگیرد جامعه اسلامی متعالی تشکیل نخواهد شد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: برای تحقق این هدف بایستی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نگاه ملی داشته باشیم و همه دستگاه‌ها و نهادها و مردم با هم‌افزایی برای عملیاتی شدن این فریضه الهی در جامعه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: نباید به امر به معروف و نهی از منکر تنها نگاه شخصی و عبادت فردی داشت؛ بلکه این موضوع باید به‌عنوان یک امر واجب در همه دستگاه‌ها و نهادها اجرایی شود تا با عملیاتی شدن این فریضه در سطح جامعه اسلامی، بهترین مدل و الگوی حیات بشری را به جهانیان عرضه کنیم.

مرتضوی در ادامه با اشاره به اینکه در طول عمر نظام اسلامی اجرای امر به معروف و نهی از منکر همواره با فراز و فرودهایی رو به رو بوده است، افزود: در این مدت بسیاری از افراد به این فریضه به‌عنوان یک تکلیف شرعی نگاه شخصی داشته‌اند که نگاهی ضعیف و حداقلی بوده و باید تغییر کند.

وی اضافه کرد: با تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، این امر مهم در همه سطوح جامعه به سمت عملیاتی و اجرایی شدن پیش می‌رود؛ زیرا در این قانون جایگاه، وظیفه و نقش تمامی دستگاه‌ها و نهادها برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر روشن شده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امسال از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور عبارت «همه مسؤولیم» به‌ عنوان شعار اصلی هفته امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شده است.

وی به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای برگزاری در این هفته خراسان شمالی پرداخت و با بیان اینکه در این هفته افزون بر 60 عنوان برنامه محوری در خراسان شمالی برگزار می‌شود، اظهار کرد: نواخته شدن زنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدارس، برگزاری همایشهای دانشجویی با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل و تقویت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح ادارات، برگزاری مسابقات فرهنگی و تجلیل از یاوران فعال این فریضه الهی برخی از برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان است.

مرتضوی تجدید میثاق طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر با آرمانهای شهدا در گلزار شهیدان، تجمع بزرگ خواهران، گردهمایی اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه قضایی، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان امر به معروف و نهی از منکر و گردهمایی تخصصی طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر را برخی دیگر از برنامه‌های این هفته در استان خراسان شمالی ذکر کرد./9314/202ب2

ارسال نظرات