۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۵۲۸۸۱
آيت الله نمازي:

اقتدار نيروي انتظامي سبب رعب و وحشت اشرار است/ دانش پلیسی، مهمترين ابزار نيروي انتظامی

نماينده ولي فقيه دركاشان بر اقتدار نيروي انتظامي‌تأكيد كرد و گفت: نيروي انتظامي چنان اقتداري دارد كه هركجا نامي از نيروي انتظامي برده مي‌شود، سبب رعب و وحشت اشرار و اراذل و اوباش و افرادي كه محل آسايش و امنيت جامعه هستند، مي‌شود.
آيت الله عبدالنبي با نيروي انتظامي آيت الله عبدالنبي با نيروي انتظامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، ظهر امروز در ديدار با فرمانده انتظامي و پرسنل نيروي انتظامي شهرستان با تبريك هفته نيروي انتظامي و با يادآوري اين تعبير رهبر معظم انقلاب كه نيروي انتظامي مظهر اقتدار حاكميت است، گفت: اقتدار نيروي انتظامي‌ بر كسي پوشيده نيست اما نيروي انتظامي تا رسيدن به جايگاه و نقطه اي كه حكومت اسلامي‌ براي آن ترسيم كرده است فاصله دارد.

وي افزود: نيروي انتظامي بايد در سايه وحدت و پشتيباني، حمايت و توسعه تشكيلات، ساختار تشكيلاتي، تجهيزات و امكانات و افزايش آموزش كاركنان و پرسنل نيروي انتظامي ‌به جايي برسد كه اقتدار نيروي انتظامي عامل بازدارندگي اشرار و جانيان باشد.

آيت الله نمازي بر اقتدار نيروي انتظامي‌ تأكيد كرد و گفت: هر كجا كه نامي از نيروي انتظامي به ميان مي‌آيد بايد سبب رعب و وحشت اشرار و اراذل و اوباش و افرادي كه مخل آسايش و امنيت جامعه هستند، شود.

مهمترين ابزار نيروي انتظامي دانش پليسي است

وي افزود: جايگاه نيروي انتظامي در كاشان به لحاظ ساختار و نيروي انساني و پرسنل، امكانات و تجهيزات مناسب با زمان حاضر نيست، چرا كه انجام مأموريت نيازمند ابزار است و مهمترين ابزار نيروي انتظامي دانش پليسي براي مهار و مديريت و كنترل و تعقيب اشرار است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه وضعيت امنيت ايران اسلامي نسبت به كشورهاي منطقه و همسايه وضعيت مطلوبي است، اضافه كرد: با وجود اين اينكه نيروي انتظامي از كاهش جرائم و تصادفات در مقايسه با سال قبل خبرمي‌دهد، اما انتظار بيش از اين است چرا كه جرائم و تصادفات منجر به فوت موجود جاده اي نيز باعث تأسف است.

آيت الله نمازي همچنين كشته شدن 12 هزار نفر در تصادفات جاده اي و عزادارشدن 12 هزار خانواده را آمار بالا و قابل توجهي دانست و عنوان كرد: اين ميزان تلفات جاده اي بيشتر قشر جوان و فعال و نان آور خانواده هستندكه خانواده آنها را مختل مي‌كند.

كشته هاي خاموش تصادفات جاده اي نگران كننده است

وي افزود: در عمليات هاي دوران دفاع مقدس تعداد شهدا با اينكه اندك بودند اما برخي معترض و خواستار پايان جنگ بودند اما امروز در حوادث و تصادفات جاده اي به دليل مشكلات جاده، شتاب و سبقت هاي غيرمجاز كشته هاي خاموشي داريم كه هيچ كس خبردار نمي‌شود.

نماينده ولي فقيه دركاشان مأموريتهاي نيروي انتظامي را مهم خواند و اضافه كرد: مأموريتهاي مهم نيروي انتظامي براي ايجاد آسايش و آرامش و امنيت جامعه است كه مردم با اعتماد به نيروي انتظامي در خانه ها استراحت مي‌كنند.

به گفته وي، حسن انجام مأموريتهاي نيروي انتظامي سبب آرامش و امينت و آسايش ملت و كشور و يأس دشمنان اسلام براي نفوذ به كشور است.

آيت الله نمازي بحث قاچاق را سبب مختل شدن نظام اقتصادي كشور دانست و بيان داشت: قاچاق در كشور سبب مأيوس شدن مديريت اقتصادي كشور مي‌شود و قدرت برنامه برنامه ريزي و فعاليتهاي اجرايي را كاهش مي دهد.

وي با بيان اينكه كنترل صدها كيلومتر مرز آبي در خيلج فارس و درياي مازندران و مرزهاي زميني سخت و مهم است، بیان كرد: مسأله قاچاق مي تواند ضربه سنگيني بر اقتصاد كشور وارد كند، از اين رو مأموريت نيروي انتظامي با توجه به شرايط حاكم بر منطقه و كشورهاي همسايه، شرايط سخت و سنگيني است.

نماينده ولي فقيه در كاشان، ارتباط نيروي انتظامي با مردم را حائز اهميت خواند و تصريح كرد: نيروي انتظامي ضمن اينكه بايد با اشرار و افراد جاني و خطرناك با قاطعيت و قدرت برخورد كند، اما در برخورد با مردم بايد با كمال محبت و حفظ كرامت برخورد داشته باشد تا مردم از نيروي انتظامي رضايت مندي كامل داشته باشند.

هفته نيروي انتظامي با شعار «همه با هم برای امنيت و آرامش» آغاز شد

مهدي پور غلامحسين، فرمانده نيروي انتظامي كاشان نيز با تبريك هفته نيروي انتظامي، گفت: امسال هفته نيروي انتظامي با شعار «همه با هم برای امنيت و آرامش» و با حضور پرسنل نيروي انتظامي در مصلاي نماز جمعه كاشان اولين روز اين هفته آغاز شد.

وي ديدار با خانواده معظم شهدا، برگزاري صبحگاه مشترك نيروهاي نظامي و انتظامي، ديدار با نماينده ولي فقيه دركاشان، برگزاري نشست مطبوعاتي‌با خبرنگاران، همايش و غبارروبي و عطر افشاني گلزار شهدا را از جمله برنامه هاي نيروي انتظامي‌كاشان در هفته نيروي انتظامي برشمرد.

پورغلامحسين در ادامه از كاهش سه درصدي سرقت، كاهش هفت درصدي سرقت به عنف و همچنين كاهش 12 درصدي تصادفات فوتي درون شهري و كاهش 16 درصد تصادفات فوتي برون شهري در شش ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

وي از افزايش 128 درصدي كشف مواد مخدر در 6 ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و يادآورشد: در 6 ماهه اول سال جاري 435 كيلو و 908 گرم انواع مواد مخدر در شهرستان كشف و ضبط شده است و 700 نفر در اين رابطه دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان كاشان همچنين با اشاره به اينكه 43 هزار و 385 مورد تماس تلفني مردمي در 6 ماهه اول سال جاري با فوريتهاي پليسي 110 انجام شده است، اضافه كرد: از اين تعداد 26 هزار و 215 مورد تماس تلفني عملياتي شده است و 19 هزار و 426 مورد تماس مشاوره اي و 307 مورد تماس براي امداد و نجات بوده است.

پورغلامحسين در ادامه، تعداد تماسهاي تلفني با سامانه 197 دفتر نظارت همگاني فرماندهي انتظامي كاشان را 211 مورد تماس اعلام كرد و يادآور شد: از اين تعداد تماس تلفني، 50 مورد تماس براي تقدير و تشكر از پرسنل نيروي انتظامي بوده است.

شايان ذكر است، از 9 تا 15 مهر هفته بزرگداشت نيروی انتظامی نامگذاری شده است و شعار امسال هفته نيروي انتظامي‹‹ همه با هم برای امنیت و آرامش›› تعيين شده است./1307/202/ب2

ارسال نظرات