۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۴۵۳۱۸۲
امام جمعه اردبیل:

روحانیان از فضای معنوی محرم در راستای تربیت و آگاهسازی جامعه استفاده کنند

امام جمعه اردبیل با تأکید بر ضرورت بهره مندی مناسب علما و روحانیان از ماه محرم و صفر در تربیت و آگاهسازی جامعه، گفت: مطالبه اصلی جامعه ما ایجاد فضای سالم تربیتی است که باید علما مجاهدانه در این سنگر حضور داشته و نقش خود را انجام دهند.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، شامگاه گذشته در همایش طلایه‌داران تبلیغ در جمع طلاب، روحانیان و مبلغان استان اردبیل در سالن ولایت سپاه اردبیل، خاطرنشان کرد: وجود مراکز تربیتی و معنوی سالم نیاز اساسی و ضروری جامعه است و روحانیان نقش اساسی در تربیت نیروهای متخصص و کاردان در امر تربیت و فرهنگ دارند.

وی با تأکید بر ضرورت بهره مندی مناسب علما و روحانیان از ماه محرم و صفر در تربیت و آگاهسازی جامعه، افزود: مطالبه اصلی جامعه ما ایجاد فضای سالم تربیتی است که باید علما مجاهدانه در این سنگر حضور داشته و نقش خود را انجام دهند.

آیت الله عاملی تصریح کرد: علما و روحانیان همواره در مسیر حرکت معنوی جامعه نقش تأثیرگذار و بی‌بدیلی داشتند و در طول تاریخ به برکت نفس مبارک و شایسته علما آثار تربیتی بی‌نظیری را در جامعه شاهد هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: مطالبه اصلی جامعه ایجاد فضای تربیتی سالم است که باید علما و روحانیان در بسترسازی چنین فضایی پیشقدم باشند.

امام جمعه اردبیل از علما و خطبا خواست تا در مجالس و محافل برگزار شده ماه عزاداری حسینی به تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع) و دوری از بدعت‌ها و خرافات بیشتر توجه کنند.

وی با اشاره به وجود مراکز دینی به ویژه حوزه‌های علمیه ای چون بناب در آذربایجان شرقی، بیان کرد: ما امروز میزبان آیت‌الله بنابی از مدرسان و چهره‌های تأثیرگذار این مرکز تربیتی و عالم‌خیز هستیم که وجود چنین حوزه های علمیه ای نقش بسیار مهمی را در توسعه آرمانهای تربیتی و فرهنگی جامعه دارند.

آیت الله عاملی بیان کرد: در کنار فعالیت‌های علمی و تربیت طلاب بی شمار چنین علمایی در طول تاریخ قلب‌ها را تسخیر کردند و تأثیر معنوی نفسشان کارساز بوده است./937/202/ب2

 

 

ارسال نظرات