۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۵۳۳۵۵
مدیر حوزه علمیه اسلام آباد غرب:

معضلات جامعه نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر است

مدیر حوزه علمیه اسلام ‌آباد غرب با اشاره به اینکه معضلات جامعه نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: متأسفانه گاه در جامعه شاهد امر به منکر و نهی از معروف نیز هستیم.
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: فلسفه قیام امام حسین (ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب تصریح کرد: در آن زمان دین از مسیر اصلی خود خارج شده و امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شده بود و به سیره رسول الله (ص) عمل نمی شد.

وی در ادامه افزود: دینی که رسول خدا (ص) و امام علی (ع) برای نشر آن زحمت کشیده بودند عملا تعطیل شده بود و خلیفه مسلمانان شرابخوار و تارک الاصلاة بود، حال در چنین وضعیتی اگر امام حسین (ع) امر به معروف نمی کرد چیزی از دین باقی نمی ماند.

این مسؤول تأکید کرد: امروز اگر جوامع اسلامی با مشکلات متعدد روبرو هستند به دلیل ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، متأسفانه گاه در جامعه شاهد امر به منکر و نهی از معروف نیز هستیم.

حجت الاسلام کرمی نیا خاطرنشان کرد: آیا رواست که در جوامع اسلامی مساجد خالی بوده و حجاب اسلامی رعایت نشود و تبعیض در جامعه بیداد کند، باید به اهداف امام حسین (ع) آگاه بود، امام حسین (ع) اگر به یزید پاسخ مثبت می داد اهل بیتش آسیبی نمی دیدند اما احیای دین و امر به معروف و نهی از منکر را انتخاب کرد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب یادآور شد: امام حسین (ع) به ما آموخت که باید تمام هستی خود را برای امر به معروف و نهی از منکر فدا کنیم و در این راه از اهدای زندگی و مال و جان و خانواده خود دریغ نکرد.

این مسؤول در پایان گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر در زندگی ما عملی شود تا جامعه به اصل خود یعنی حکومت ناب محمدی باز گردد و این مهم جز با همت مردم و همه مسؤولان تحقق نخواهد یافت./302/857/ب1

ارسال نظرات