۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۵۳۴۷۹
فرمانده هوانیروز:

تقوا، دینداری و اندیشه‌مداری امام خمینی را تبدیل به الگو کرد

فرمانده هوانیروز با اشاره به اهمیت اخلاص، ایمان و تقوا در رشد و تعالی انسانها و قرار گرفتن آنها به عنوان الگو، گفت: امام خمینی با تقوای بالا و اندیشه مداری و دینداری خاص خود انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند و تبدیل به یک الگو بزرگ شدند.
امیر یاری فرمانده نیروی هوایی ارتش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، امیر سرتیپ خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پایگاه چهارم رزمی هوانیروز اصقهان، با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه اکثر مردم بنده دنیا هستند، گفت: عاشورا دقیقا روشن کننده این مطلب است، چه بحث غدیر و چه عاشورا نقاط عطفی است که ما به این روایت و مفهوم آن پی ببریم.

وی در ادامه افزود: یکی از پیامهای عاشورا مقاومت است، امام حسین(ع) فرمودند مثل من با مثل یزید بیعت نمی‌کند، این یعنی نباید با هرکسی پیمان بست و بیعت کرد، امام حسین(ع) یک شب مهلت خواستند از دشمن برای پرداختن به نماز، قرآن، دعا و استغفار، ایشان حتی در آن شرایط جنگی از این اعمال غافل نشدند، حتی به حق الناس و امر به معروف و نهی از منکر هم توجه داشتند.

امیر یاری عدم بصیرت و بینش را علت لشکرکشی عده‌ای از مسلمانان در برابر امام زمانشان دانست و خاطرنشان کرد: ایثار و فداکاری از دیگر درسهایی است که از واقعه عاشورا می‌توان گرفت.

فرمانده هوانیروز با اشاره به رشادت و دلاوری امام علی(ع) در جنگ خندق، اظهار کرد: امیر باقرزاده در مراسم گرامیداشت یکی از شهدای هوانیروز، فعالیتها و رشادتهای هوانیروز در ابتدای دفاع مقدس  را مانند دلاوری و رشادت امام علی(ع) در جنگ خندق نامیدند، این افتخاری است برای ما که یک عزیز بسیجی و پاسدار چنین نگاهی نسبت به ما دارد و هوانیروز را اینچنین توصیف می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید صیاد شیرازی، عنوان کرد: وقتی که نام ایشان می‌آید همه به فکر دینداری و ولایتمداری و اخلاص می‌افتند، امام خمینی با تقوای بالا و اندیشه مداری و دینداری خاص خود انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند و تبدیل به یک الگو بزرگ شدند، با این ویژگی‌ها و شرایط است که یک شخص و یا یک یگان می‌تواند اثرگذار و موفق باشد.

امیر یاری در ادامه به همکاری و هم یاری کارکنان و پیشکسوتان هوانیروز در ابتدای انقلاب انسانی برای راه اندازی و به کارگیری تجهیزات نیروی هوایی اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی متخصص، با ایمان، ولایتمدار و شجاع نیرویی است که ما از آن برخوردار هستیم، اعتقادات خالص و پاک نیروی انسانی ما همواره راهگشا بوده است.

وی مسؤولیت در نظام مقدس اسلامی را نعمتی عنوان کرد که باید به ابعاد معنوی آن توجه داشت و گفت: فرماندهان ما در نیروهای نظامی از نظر مالی حرفی برای گفتن ندارند اما از بعد معنوی و اثرگذاری و خدمت گذاری به نظام خدمات بسیاری داشته‌اند، امیر باقری فرماندهی محترم پایگاه چهارم رزمی هوانیروز اصفهان از خدمت گذاران به نظام مقدس اسلامی هستند که تأثیرگذاری ایشان در پایگاه چهارم هوایی که از بزرگترین پایگاه‌های کشور است بسیار مشهود است.

امیر نوربخش باقری: فرماندهان نظامی در هر زمان و مکانی به فکر تأمین نیازهای نیروهای خود هستند

امیر نوربخش باقری، فرمانده پیشین پایگاه چهارم رزوی هوانیروز اصفهان، با اشاره به آغاز فرماندهی خود در مرکز آموزشی نیروی هوایی، گفت: فرق میان یک فرمانده و مدیر این است که پس از تعطیلی یک اداره مدیر دیگر مسؤولیتی ندارد اما فرماندهان در هر حالتی و در هر زمان و مکانی باید به فکر تأمین نیروهای خود و خانواده‌های محترم آنان باشد.

وی در ادامه افزود: یک فرمانده باید تمامی نیازهای پرسنل و خانواده‌های آنان را تأمین کند تا آن نیرو بتواند در منطقه و در هر شرایطی حضور داشته باشد و به انجام وظایف خود بپردازد، اگر حمایتهای مقامات ستادی و سلسله مراتب نباشد یک فرمانده قطعا دچار مشکل خواهد شد.

امیر نوربخش باقری با بیان اینکه نوع تهدیدات تغییر کرده است، اظهار کرد: توانسته‌ایم تجهیزات خود را بروز رسانی و توانمند سازی کنیم، در پایگاه‌ چهارم هوای اصفهان می‌توان گفت گلستانی از گلهای بسیار خوشبویی وجود دارد که در کشور منحصر به فرد هستند، همواره از تجربیات این نیروها در این پایگاه استفاده می شد و ارتباط میان نسلها در این پایگاه برقرار شد تا انتقال تجربیات مهم و سازنده در میان نسل پیشکسوت و جوانان صورت بگیرد.

وی گفت: پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان، تلاش کرده است تا در کنار پرداختن به وظایف نظامی خود بستری برای فعالیتهای فرهنگی و تفریحی را برای پرسنل پایگاه و عموم مردم فراهم آورد./201/1304/ب1

ارسال نظرات